چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کتابخانه عمومی شهر مبارک‌آباد در فارس افتتاح شد

همزمان با ایام الله دهه فجر کتابخانه عمومی شهر فاقد کتابخانه مبارک آباد شهرستان قیروکارزین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، آیین افتتاح کتابخانه شهر مبارک آباد شهرستان قیروکارزین با حضور سیداحمد احمدی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و حجت‌الله رضایی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس؛ علی‌محمد کریمی، فرماندار قیروکارزین، عنایت الله اکبری، امام جمعه قیر، محمدرضا صداقت، امام جمعه موقت مبارک‌آباد، مسئولان شهرستان، خیرین و جمعی از مردم فرهنگ دوست مبارک آباد افتتاح شد.
 
احمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و یاد امام و شهیدان انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی دانست و گفت: با پیروزی انقلاب مردم به عنوان ولی نعمتان نظام شناخته شدند.
 
احمدی زاده جایگاه مردم را بعد از پیروزی انقلاب بسیار باارزش و تعیین کننده دانست و گفت: هرگاه توانستیم مردم را قانع کنیم، موفق بوده ایم.
 
احمدی زاده ضمن اشاره به افتتاح پروژه‌های دهه فجر در شهرستان قیروکارزین عنوان کرد: در شهرستان قیروکارزین و در دهه فجر امسال بیش از 38 پروژه افتتاح می‌شود که باعث خرسندی و خوشحالی است که شروع افتتاح‌ها با کتابخانه است. اولین نهاد اجتماعی شناخته شده که بر معنویت و اهمیت این مکان می‌افزاید و امیدواریم مردم مبارک آباد به ویژه جوانان و دانش آموزان حداکثر استفاده و بهره برداری از کتاب و کتابخوانی را داشته باشند.
 
روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این آیین، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و تبریک میلاد حضرت زهرا(س) عنوان کرد: باعث افتخار است که این پروژه با همکاری جامعه روحانیت و به ویژه حجت الاسلام محمدرضا صداقت امام جمعه موقت مبارک آباد به سرانجام رسیده است.
 
منوچهری شهرستان قیروکارزین را از جمله شهرستان‌های فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: شهر مبارک آباد از جمله شهرهای فاقد کتابخانه استان بود و کتابخانه عمومی این با همکاری خیرین افتتاح می‌شود. آماده سازی منابع این کتابخانمه کتابخانه از چندی پیش شروع شده بود و کتابخانه آماده خدمت رسانی به اعضا و علاقه مندان بود؛ اما به دلیل شرایط کرونا افتتاح رسمی و خدمات دهی آن با وقفه مواجه شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از خیرین به ویژه هیات امنای حسینیه صاحب الزمان، فرماندار قیروکارزین، بخشدار ، شهردار سابق و کنونی، شورای اسلامی شهر مبارک آباد تشکر و عنوان کرد: نیت  و همکاری مسئولان در به سرانجام رسیدن این پروژه قابل تقدیر است.
 
منوچهری ضمن اشاره به مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مبنی بر توجه به شهرهای فاقد کتابخانه عنوان کرد: امروز یکی از شهرهای فاقد کتابخانه استان کتابخانه دار شد؛ همچنین در دهه مبارک فجر یک شهر دیگر از شهرهای فاقد کتابخانه استان از نعمت کتابخانه برخوردار می‌شود و در یک شهر دیگر پروژه کتابخانه عمومی کلنگ زنی می‌شود.
 
حجت الاسلام عنایت الله اکبری، امام جمعه قیر نیز دراین آیین انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین پدیده قرن دانست و گفت: عظمت و بزرگی انقلاب باید بیان شود و آنچه در انقلاب مهم بود و با رهبری امام انجام شد چیزی جز پیروی از مکتب حضرت فاطمه (س) و حاکمیت اسلام و ارزش‌های دینی نبود.
 
اکبری اقدامات فرهنگی درحوزه کتاب و کتابخوانی را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: خیرین با همکاری مردم این کار ارزشمند را شروع کردند و اداره کل کتابخانه‌ها درتجهیز آن کمک شایانی کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
اکبری کتاب را غذای فرهنگی روح و جان انسان نامید و گفت: درسال‌های اخیر شاهد فاصله گرفتن مردم از کتاب و کتابخوانی بوده ایم و امیدواریم با احداث کتابخانه این فاصله‌ها کم و کمتر شود و کتاب به زندگی مردم راه پیدا کند.
 
حجت الاسلام محمدرضا صداقت، امام جمعه موقت مبارک آباد و نماینده خیرین و عضو هیات امنای حسینیه صاحب الزمان در این مراسم عنوان کرد: ساختمان کتابخانه با دقت و حساسیت زیاد و با استحکام هر چه بیشتر و طبق استاندارهای لازم ساخته شد و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار داده شد.
 
صداقت ابراز امیداواری کرد احداث این کتابخانه گامی باشد در راستای ارتقای سطح مطالعه و دانش مردم به ویژه کودکان و نوجوانان شهر مبارک آباد. همچنین از مردم خواست با اهدای کتاب به کتابخانه هم برای خود باقیات صالحات فراهم کنند هم برای غنی سازی منابع کتابخانه قدمی برداشته باشند.
 
یادآور می‌شود، حق انتفاع این کتابخانه توسط هیئت امنای حسینیه صاحب الزمان واگذار شده و با  اعتبارات داخلی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس با صرف مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون ریال تجهیز شده است که با توجه به بهبود نسبی شرایط بیماری کرونا و قرارگیری شهرستان در وضعیت کم خطر، خدمت رسانی این کتابخانه به اعضا آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها