دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
تخفیف 50 درصدی خرید کتاب برای باشگاه‌های کتابخوانی فارس

به گفته دبیر جام باشگاه‌های کتابخوانی فارس، اعضای باشگاه‌های کتابخوانی این استان از 50 درصد تخفیف برای خرید کتاب از کتابفروشی‌های ثبت شده در سامانه شبکه مروجین کتاب‌خوانی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، نخستین نشست ستاد باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان استان فارس ظهر امروز دوشنبه 6 بهمن 1399 با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و نمایندگان اداره‌کل تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه صنف کتاب، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، صدا و سیما، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، استانداری، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، بسیج هنرمندان، انجمن‌های ادبی استان، بسیج دانش‌آموزی و شهرداری شیراز در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.
 
صابر سهرابی در این نشست گفت: فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی از اهمیت زیادی برخوردار است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال گذشته با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهایی تلاش دارد تا گسترده و عمق آن را افزایش دهد.
 
رئیس ستاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی فارس با شناساندن جمشید رضایی به عنوان دبیر باشگاه‌های کتاب‌خوانی و رئیس انجمن کتاب فارس و یادآوری آنکه شیراز برای یک سال دیگر پایتخت کتاب ایران شده است، بیان کرد: این پایتختی را باید در فارس نگه داریم؛ از این رو وظیفه همگانی به ویژه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد تا با همه توان در افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هرچند امسال شاید کرونا زمینه برگزاری رویدادهای حضوری را گرفته است، ما می‌توانیم در بستر مجازی رویدادهای خود را برگزار کنیم.
 
جمشید رضایی، رئیس انجمن کتاب فارس و دبیر جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی فارس نیز گفت: شبکه ترویج کتاب‌خوانی رویدادهای چهارگانه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتختی کتاب ایران و مروجین کتاب‌خوانی را داریم که تلاش داریم تا با این هماهنگی‌ها در هر چهار رویداد سربلند باشیم.
 
رضایی افزود: هر باشگاه متشکل از دست کم ۱۰ کودک یا نوجوان و یک مربی خواهد بود که با ثبت آن در سامانه شبکه مروجین کتاب‌خوانی می‌توانند حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی را از سوی ما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.
 
وی افزود: یکی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های ما تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب برای اعضای باشگاه‌ها در کتابفروشی‌های ثبت شده در سامانه خواهد بود‌.
 
یادآور می شود: رویدادهای کتاب‌خوانی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان تا تیرماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و از هم‌اکنون باشگاه‌ها، تسهیلگران و کتابفروشی‌هامی‌توانند در سامانه شبکه مروجین کتاب‌خوانی ثبت‌نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها