جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
نشست «بررسی اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه» برگزار شد

نشست «بررسی اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه» با حضور سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی نشست  «بررسی اجمالی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ترکیه» با حضور سجاد سلطان زاده، سرکنسول ایران در استان ارزروم ترکیه و هادی فروهیده، پژوهشگر و مترجم در بستر فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست  سجاد سلطان‌زاده، سرکنسول ایران در استان ارزروم ترکیه سوابق روابط دیپلماتیک این دو کشور همسایه و  اشتراکات فرهنگی آنها را تشریح کرده و دین اسلام را -که محور وحدت دو ملت و دولت است- عامل بسیار مؤثری در ارتقاءو بهبود روابط دو کشور بیان کرد.

سلطان‌زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه بسیار دیرینه و به دور از فراز و نشیب‌های سیاسی است.

هادی  فروهیده، پژوهشگر و مترجم نحوه‌ی شکل‌گیری دولت و ملت ترکیه از آغاز تا به امروز، اتفاقات و انقلاب‌ها در طول سالیان متمادی، ظهور و افول امپراتوری عثمانی و ... را تشریح کرد و گفت: مشترکات فرهنگی، تاریخی و دینی، همواره موجب تداوم روابط این دو کشور بوده است.

کتاب‌خوان عنوان نشست‌هایی است که به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌گردد.
این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

این سخنران در ادامه، به بررسی سبک‌های مختلف ادبی در طول اعصار مختلف، آثار و میراث مکتوب و جوایز ادبی نویسندگان کشور ترکیه پرداخت.
 

 
آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ‌سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم، بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی سیاست‌های اصلی طرح کتاب‌خوان است که اهداف ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتابهای خوانده‌شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقا و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه، آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب را دنبال می‌کند.

این نشست با پرسش و پاسخ حاضران خاتمه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها