چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
مشارکت ناشران در معرفی و تبلیغ نمایشگاه مجازی کتاب تهران

علاوه‌بر حضور پرتعداد ناشران در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، شاهد همراهی و هم‌افزایی آنان در تبلیغ نمایشگاه و تشویق مخاطبان به خرید کتاب از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حالی امروز یکم بهمن‌ماه به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد که 1732 ناشر از سراسر کشور و 180  ناشر خارجی در سایت این رویداد بزرگ فرهنگی کتاب‌های خود را در معرض دید و خرید مخاطبان کتاب قرار داده‌اند.

شاید این نگرانی وجود داشت که اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در اولین گام خود چندان از طرف ناشران مورد استقبال قرار نگیرد؛ اما حضور این تعداد از ناشران در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مقایسه با سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (با شرکت 2102 ناشر داخلی و 800 ناشر خارجی)، می‌تواند نشانگر امیدواری ناشران به آینده این رویداد مجازی باشد.

اما همراهی و هم‌خوانی ناشران با اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تنها به شرکت در این رویداد فرهنگی محدود نمی‌شود؛ به‌طوری‌که شاهد تبلیغ گسترده نمایشگاه توسط ناشران در صفحات مجازی نشر -به‌ویژه در صفحات اینستاگرام- ناشران پرکار و شناخته‌شده‌ای چون چشمه، ثالث، نیماژ، نی، افق، سخن، ماهی و... که در فضای مجازی فعال و پرمخاطب‌اند، هستیم که با انتشار کلیپ تبلیغاتی، بنر و پوسترهای نمایشگاه و تشویق مخاطبان خود برای بهره‌مندی از تخفیفات نمایشگاه و شرایطی مثل ارسال رایگان کتاب، سعی در بالابردن استقبال از اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران دارند.

معرفی تازه‌های نشر و کتاب‌های پرفروش ناشران در صفحات مجازی در ایام نمایشگاه از دیگر تبلیغات ناشران برای تشویق مخاطبان خود برای مشارکت بیشتر مخاطبان در این رویداد مجازی و خرید کتاب است. 

علاوه بر تخفیف 20 درصدی خرید، کتاب‌ها در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ارسال رایگان کتاب‌ها به سراسر کشور، از امتیازات قابل توجه این نمایشگاه است که چه‌بسا بیش از سایر تخفیفات نظر مخاطبان کتاب، به‌ویژه مخاطبان شهرستانی را به این نمایشگاه جلب می‌کند. این استقبال را می‌توان در نظرات آن‌ها در صفحات مجازی ناشران مختلف، ذیل تبلیغ نمایشگاه، مشاهده کرد.

افزایش 25 درصدی میزان یارانه خرید کتاب اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به چهار گروه، اهل قلم، دانشجویان، طلاب و اعضای هیات علمی نسبت به سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و استقبال گسترده این چهارگروه هدف برای ثبت‌نام بن‌کارت‌های نمایشگاه از دیگر عوامل امیدواری به این نمایشگاه در اولین تجربه خود خواهد بود.

باید در نظر داشت که هر تجربه‌ای در اولین گام‌های خود ممکن است با کاستی‌هایی مواجه باشد اما در شرایطی که شیوع بیماری کرونا، عرصه را بر تمام بازارها؛ ازجمله بازار کتاب تنگ کرده، شواهد بسیاری از امیدواری ناشران و مخاطبان کتاب، به‌ویژه مخاطبان غیرتهرانی کتاب به اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران حکایت دارد.

امید است با رفع موانع احتمالی دسترسی آسان به نمایشگاه و اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌های جمعی و فرهنگی، شاهد اتفاقات خوبی در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران باشیم تا دست‌کم بخشی از مشکلاتی که ناشران و به‌تبع آن صنعت نشر دچار آن است، مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها