یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
اولین «ایستگاه مطالعه در محیط کاری» سمنان آغاز به‌کار کرد

«اولین ایستگاه مطالعه در محیط کاری» از سوی کتابخانه عمومی شیخ محمود مزدقانی در یکی از کارخانه‌های گچ روستای مومن‌آباد سمنان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در آیین افتتاح «اولین ایستگاه مطالعه در محیط کاری» که در کارخانه گچ سمنان پارس برگزار شد ضمن بیان اینکه افتتاح ایستگاه مطالعه نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد گفت: ضرورت دارد چنین طرح‌هایی با همکاری مسئولان و بخش خصوصی در استان افزایش یابد.

 وی با تاکید بر اینکه قشر کارگری زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند و شاید فرصت کمی برای مطالعه داشته باشند، اظهار داشت: با راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در محیط کارگری، کارگران می‌توانند در فرصت‌های کم به مطالعه بپردازند.

طاهریان افزود: این ایستگاه مطالعه با شعار «دانایی،توانایی،مانایی» راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: با شیوع کرونا فعالیت‌های فرهنگی چشمگیری به همت کتابداران این شهرستان در فضای مجازی در حال برگزاری است.

علی‌محمد مویدی‌زاده، فرماندار شهرستان سرخه گفت: مطالعه و کتابخوانی ابزار اصلی افزایش سطح آگاهی و دانش همگان است.

 

وی ادامه داد: در سایه کتابخوانی پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی جامعه میسرتر می‌شود و موضوع کتاب و کتابخوانی در رشد حیات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.

فرماندار سرخه یادآور شد: بی‌شک توسعه فرهنگ کتابخوانی به عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر، تنها زمانی به فرهنگی عمومی تبدیل می‌شود که جامعه آن را نیازی پایان‌ناپذیر و وسیله‌ای برای رشد و پویایی شخصیت خود بداند.

مویدی‌زاده به ضرورت جایگزینی مطالعه در کنار سایر کارهای روزانه در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: این طور نباشد که کتاب صرفاً به افراد خاصی از جامعه محدود باشد، بلکه همگان باید تکامل و پیشرفت را در اُنس با کتاب بدانند.

 در ادامه علیرضا نوچه ناسار بخشدار مرکزی سرخه گفت: روح یک جامعه در پرتو کتاب و کتابخوانی بارور می‌شود و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب‌های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده است.

وی یادآور شد: همه همت اولیای دین اسلام بر این بوده است که بندگان خدا را به طرف روشنایی کتاب رهنمون شوند. 

نوچه ناسار تصریح‌کرد: کتابخوانی راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی است که به آدمی در فهم و درک درست یاری می‌رساند و کلید گذر از محدودیت‌ها و جهالت‌ها و ورود به دنیای گسترده است.
 
بخشدار مرکزی سرخه اظهار داشت: با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می‌توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش، فرهنگ، پیشینه اندیشه‌ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان اندیشه به سفارش‌ها و توصیه‌های دینی و اسلامی که در آنها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

وی ضمن بیان اینکه برای رسیدن به شرایط مطلوب باید عادت به کتابخوانی را از دوران کودکی در افراد ایجاد کرد اضافه کرد: کتاب باید والاترین جایگاه را در گستره‌های فردی و اجتماعی دارا باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها