پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
شاعران آیینی کانون شعر حوزه هنری آذربایجان‌غربی تجلیل شدند

با برگزاری مراسمی در ارومیه از«شاعران آیینی» کانون شعر حوزه هنری آذربایجان‌غربی که در «کنگره شعر اهل بیت استان کردستان» حائز رتبه‌های برتر شده بودند، تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، از پنج نفر شاعر برگزیده؛ حمید واحدی، بهرام اسدی، غلام علی کریمی، تبسم رضازاده و رضا قربانی که از استان آذربایجان‌غربی در کنگره شعر اهل بیت استان کردستان حضور داشتند و مقام های برتر این کنگره را کسب کرده بودند با اهداء تندیس این کنگره تجلیل به عمل آمد و مصطفی قلیزاده علیار به همراه سید حیدر علی آران به عنوان داوران بخش انتخاب اشعار این کنگره در آذربایجان‌غربی تقدیر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اهمیت هنر شعر در تبلیغ مفاهیم اسلامی و اهل بیت (ع) گفت: تجلیل از شاعران آیینی و بسترسازی مناسب در راستای تولید آثار فاخر در این زمینه از وظایف اصلی تبلیغات اسلامی استان می‌باشد.

احد هوشمند قره باغ، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی نیز نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه تبلیغات اسلامی استان در حفظ جایگاه و اهمیت دادن به مقوله فرهنگ و هنر در تبلیغ مفاهیم اسلامی و انقلابی پرداخت.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی دارای استعدادهای بالقوه در حوزه ادبیات، به‌خصوص اشعار آیینی است که بسیاری از شاعران آن در سطح ملی و بین المللی مطرح هستند و بایستی در راستای حفظ این استعدادها و تولید آثار فاخر ادبی بیش از پیش فعال باشیم.

کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت استان کردستان شهریور ماه سال جاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمعی از روحانیون اهل سنت در سنندج برگزار شده بود که در رده سنی زیر ۳۰ سال، رضا قربانی از ارومیه با شعر ترکی حائز رتبه نخست و در رده سنی بالای ۳۰ سال، تبسم رضا زاده، بهرام اسدی و غلام علی کریمی از شهرستان ارومیه با اشعار ترکی خود در وصف اهل بیت (ع) به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم این کنگره را کسب کرده بودند.

در همین راستا حمید واحدی از شهرستان ارومیه نیز در رده سنی بالای ۳۰ سال این کنگره شایسته تقدیر شناخته شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها