پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
«فضولی خوانان ارومیه» در حوزه هنری آذربایجان‌غربی دور هم جمع شدند

«فضولی خوانان ارومیه » برای نخستین بار از ابتدای سال جاری بار دیگر در حوزه هنری آذربایجان‌غربی دور هم جمع شدند و فضولی‌خوانی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در این برنامه که بعد از 11ماه تعطیلی این محفل ادبی به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی با رعایت همه مسائل بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار گردید ، ۲۰ نفر از فضولی خوانان شهرستان ارومیه حضور داشتند و غزل‌های از «دیوان فضولی» و منظومه «لیلی مجنون» این شاعر نامدار ادبیات ترکی را قرائت کردند.

مصطفی قلیزاده علیار، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی نیز در این محفل طی سخنانی با اشاره بر تأثيرات ادبی ملامحمد فضولی بر ادبیات ترکی و آذربایجان گفت : ملامحمد فضولی بغدادی از نخستین شاعرانی است که منظومه ، مثنوی و غزل ترکی را در قالب منظومه لیلی و مجنون سروده است.

وی در ادامه افزود: منظومه لیلی مجنون ملامحمد فضولی در قالب مثنوی سروده شده است و در این مثنوی بلند داستانی نزدیک به ۲۵ غزل در وزن های متعدد ذکر شده است.

دبیر محفل فضولی خوانی حوزه هنری آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شیوه مثنوی و غزل فضولی بعدها در آثار دیگر شاعران هم دنبال شده است و این شیوه را باید از ابتکارات فضولی نامید.
این برنامه پنجاهمین دورهمی فضولی خوانان شهرستان ارومیه طی دو سال گذشته بود که به علت شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تعطیل شده و برگزار نمی‌گردید.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها