چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
نشست انجمن ‌ادبی استاد قهرمان در مشهد برگزار شد

جلسه‌ شعر «انجمن ‌ادبی استاد قهرمان» شامگاهِ بیست‌و‌سوم دی‌ماه با حضور حسین ‌صالحی، محمودرضا آرمین، محمدکاظم کاظمی، زینب بیات و جمعی دیگر از دوست‌داران شعر و ادب به صورت برخط از صفحه اینستاگرامی خردسرای فردوسی پخش شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی در ابتدای این برنامه محمدرضا سرسالاری روزنامه‌نگار، شاعر و مجری انجمن ‌ادبی ‌قهرمان با اشاره به مناسبت‌های فرهنگی تقویم دی‌ماه گفت: بیست و سوم دی‌ماه در ایران باستان متعلق به چهارمین جشن دی‌گان است، همچنین امروز سال‌مرگ دکتر سید جعفر شهیدی رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان‌فارسی است، ضمن آنکه واقعه‌ی شهادت امیرکبیر هم در ابتدای همین ماه اتفاق افتاده است.
 
در بخش دوم برنامه محمودرضا آرمین، شاعر پیشکسوت به شعرخوانی پرداخت و بعد از آن زمانی رئیس هیات‌مدیره انجمن ادبی سیاوش، گفت: امشب در منزل مرتضی فریزی هستیم، اصولا اهالی شعر و هنر همه از جنس بلور هستند، کیفیت صحبت با آن‌ها انسان را جلا می‌دهد چراکه بعد از گفتگو با آن‌ها آدم حس می‌‌کند در دنیای بهتری زندگی می‌کند. امشب افتخار داریم که در خدمت مرتضی فریزی هستیم، من بیش از سی سال از که او را می‌شناسم و می‌دانم که با کمالِ خضوع در خدمت فرهنگ این سرزمین است.


 
وی ادامه داد: مرتضی فریزی بدون توقع بازگشت سرمایه، تمام داشته‌هایش را در اختیار فرهنگ و هنر گذاشته است. فریزی تاکنون سردیس پرفسور یاحقی، دکتر قیامتی، راشدمحصل، استاد فرزین و بسیاری دیگر بزرگان شعر و ادب خراسان را ساخته است و اگر مناعت‌طبع او نبود، ما هرگز قادر نبودیم برای اهدای این سردیس‌ها به مفاخر شعر و ادب‌مان، هزینه‌ای را بپردازیم اما او همواره بدون دریافت هزینه، این سردیس‌ها را به ما هدیه داده است.
 
سپس مرتضی فریزی کرمانی گفت: هرکسی در زندگی برای خود رسالتی را تعیین می‌کند، من سال‌ها قبل با خود عهد بستم که سردیس مفاخر فرهنگ و هنر این سرزمین را بسازم. تک تک این مفاخر سال‌ها عمر خود را صرف سرزمین و ملیت ما کرده‌اند و این دینی است که به گردن من است. ساخت این سردیس ها تنها بضاعت من است.


 
در ادامه دکتر حسین صالحی شاعر و خوشنویس نام‌آشنا گفت: طراحی یک لوح برای مرتضی فریزی کارِ بسیار سختی بود او یکی از هنرمندان سلیم‌النفس و قوی‌دست است. امیدوارم این اثر را از من بپذیرد و سپس لوح‌یادبودی را به با خط خودش منقش شده بود را به مرتضی فریزی هنرمند مجسمه‌ساز تقدیم کرد.
 
حسین صالحی با قرائت شعری به صحبت‌های خود پایان داد و پس از آن خسرو احتشامی شاعر خوش‌نام اصفهانی به روی خط آمد و با خوانش شعری گرما بخش این محفل ادبی شد، همچنین محمدکاظم کاظمی  شاعر سرشناس کشوری به قرائت شعری پرداخت و در انتها این جلسه با شعرخوانی زینب بیات به کار خود پایان داد.
 
خاطرنشان می‌شود «انجمن‌ادبی استاد قهرمان» هر هفته سه‌شنبه‎‌ها با اجرای دکتر محمدرضا سرسالاری از صفحه اینستاگرامی خردسرای فردوسی به‌صورت زنده پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها