سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
 تعامل رسانه‌ها با کتاب باید تقویت شود

دهقانکار در آئین اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره کتاب ور رسانه با بیان این مطلب که خبررسانی همچون معلمی، شغل انبیا است گفت: باید ضمن تقویت برگزاری فعالیت‌های متنو.ع از‌جمله جشنواره کتاب و رسانه، شاهد تعامل هرچه بیشتر رسانه‌ها با کتاب، کتابخوانی و فرهنگ مطالعه باشیم.

به‌ گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آئین اختتامیه نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه سه‌شنبه(۲۳ دی‌ماه) با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران؛ علی بخشی‌زاده، معاون صدا سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران؛ امیدعلی مسعودی، دبیر نوزدهمین‌ دوره این جشنواره و جمعی از برگزیدگان، در رادیو فرهنگ سازمان صدا و سیما برگزار شد.
 
 دهقانکار  بیان کرد: به‌عنوان یک خدمت‌گذار، بسیار خوشحالم که شاهد برگزاری مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه هستم. جای خوشحالی دارد حتی با شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن که همه آگاه هستیم، توانستیم در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، برنامه‌های مختلفی را برگزار کنیم.  در یک ماه گذشته برنامه‌های متنوعی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از‌جمله جشنواره جلال‌آل احمد، افتتاحیه جشنواره شعر فجر، جشنواره نقد کتاب و هفته کتاب را برگزار کردیم.  

وی با بیان این مطلب که با حمایت‌های معاونت امور فرهنگی، نه‌تنها برنامه‌ها تعطیل نشد، بلکه با کمک رسانه‌ها و فضای مجازی برنامه‌ها بسیار قوی برگزار شد ادامه داد: نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز از اول تا ششم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. خوشحالیم که در خدمت اصحاب رسانه هستیم و توانستیم با وجود همه موانع و مشکلات ازجمله شیوع ویروس کرونا این رویداد برگزار شد.
 
دهقانکار بیان کرد: وقتی صحبت از کتاب و رسانه می‌شود، یک طرف بحث رسانه و طرف دیگر بحث کتاب است. البته خود کتاب، رسانه عمیق و ماندگار است اما قطعا به کمک رسانه، به‌ویژه در شرایط فعلی نیاز داریم. اگر در شرایط خاصی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌سر می‌بریم، شاهد استقبال مردم به کتاب و ارتقاء سطح فرهنگ مطالعه مردم هستیم، رسانه‌ها نقش اصلی و اساسی دارد و البته از رسانه‌ها جزو این نیز انتظار نمی‌رود.
 
مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: همان‌طور که معلمی شغل انبیا است،  خبررسانی نیز شغل انبیا است و از این حیث نقش رسانه‌ها حرکت به‌سوی رشد جامعه، تعالی و حفاظت از داشته‌های فرهنگی است. رسانه‌ها به‌عنوان تریبون، دانشگاه و منبر هستند و بنابراین از این لحاظ هرچه به نقش موثر رسانه‌های بپردازیم، باز هم کافی نیست.

به‌گفته دهقانکار، باید ضمن تقویت برگزاری فعالیت‌های متنو.ع از‌جمله جشنواره کتاب و رسانه، شاهد تعامل هرچه بیشتر رسانه‌ها با کتاب، کتابخوانی و فرهنگ مطالعه باشیم تا از این طریق شاهد رشد سطح کیفی و ارتقاء فرهنگ کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها