سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
نوجوان سمنانی بعد از مطالعه 400 کتاب دست به قلم شد

یوسف رضایی، عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان و سفیر کتاب این استان که تاکنون بیش از 400 کتاب خوانده است، می‌گوید: دو عنوان کتاب در دست تالیف دارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان روز سه‌شنبه در دیدارِ یوسف رضایی نوجوان نمونه کتابخوان و سفیر کتاب استان سمنان با وی، به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به کتاب و مطالعه اشاره و توصیه کرد: این نوجوان با توجه به همت و تلاشی که در کتابخوانی داشته است، توسط مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب خدمت مقام معظم رهبری معرفی شود.

امام جمعه سمنان با بیان توصیه‌هایی برای انتخاب کتاب مورد مطالعه گفت: جوانان و نوجوانان باید کتاب‌های مفید و سودمند، مباحث دینی و کتاب‌های مرتبط با شهدا و ... را مطالعه کنند و از کتاب‌های غیرمفید و گمراه‌کننده پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه با ابراز شگفتی از شمار کتاب‌های مورد مطالعه این نوجوان گفت: تلاش و فعالیت وی در عرصه کتاب و کتابخوانی شایسته تقدیر است.

وی با تمجید از نوجوان نمونه کتابخوان این استان، مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان را به تقویت فرهنگ کتابخوانی و استفاده از کتاب‌های مفید فرا خواند.
 

در ادامه یوسف رضایی سفیر کتاب استان سمنان با قرائت متنی از نماینده ولی فقیه در استان سمنان خواست به مسئولان و آحاد مردم سفارش کنند پیرامون ترویج فرهنگ مطالعه در انجام واجب دینی و وظیفه ملی خود کوشا باشند.

یوسف رضایی به عنوان فرزند کوچک کتابخوان استان سمنان یادآور شد: با سفارش‌های امام جمعه سمنان و تلاش مسئولان شاهد تحقق شعار «کتاب، همیشه، برای همه و در همه جا» خواهیم بود.

سفیر نوجوان کتاب استان سمنان بر ضرورت حمایت نماینده ولی فقیه سمنان از طرح پایتخت کتاب و نیز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

رضایی ضمن بیان ورود استان سمنان به رقابت جدی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: با تلاش دبیرخانه پایتخت کتاب استان سمنان تعداد باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از 44 باشگاه در سال 98 به بیش از 2500 باشگاه تا پایان سال 99 خواهد رسید.

سفیر نوجوان کتاب استان سمنان تصریح کرد: اهمیت موضوع کتابخوانی برای جوانان آینده و در واقع کودکان و نوجوانان امروز است که متاسفانه آموزش و فرهنگشان به دلیل شرایط کرونایی آسیب دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها