پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
برگزیدگان دومین جایزه ادبی کتاب سال زنجان معرفی و تقدیر شدند

برگزیدگان دومین جایزه کتاب سال زنجان معرفی و با اهدای لوح و جایزه تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان، مراسم معرفی و برگزیدگان «دومین جایزه کتاب سال زنجان»، پویش کتابخوانی «رازهای سانتی‌متری» و «جشنواره ادبی یلدا» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این برنامه برگزیدگان دومین جایزه کتاب سال زنجان معرفی و با اهدای جوایزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر اساس رای داوران دومین جایزه کتاب سال استان زنجان، در بخش دین، کتاب «حوزه علمیه زنجان در گذر زمان»، تألیف ذکرالله محمدی زنجانی دابانلویی، در بخش ادبیات «چکمه‌لی‌هاوا، تورکجه شعر توپلوسو»، سروده ارشد نظری، در بخش تاریخ و جغرافیا «روحانیت و اندیشه‌های چپ در ایران معاصر»، تألیف محمد صدرا به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

 همچنین در بخش دین کتاب «قرآن کریم، سوره‌های حمد و بقره، بیانات مرحوم آیت‌الله محمداسمعیل صائنی»، به ‌کوشش هوشنگ خسروی، در بخش علوم کاربردی «روزهای شیرین تولد نوزاد، تماس پوستی مادر و نوزاد و شیردهی»، تألیف ناهید جعفری و رباب بیات، به‌عنوان آثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

 در بخش ادبیات نیز «خوش به حال او» مجموعه غزل سروده حسن خلجی، در بخش دفاع مقدس «جنگ به روایت لبخند» خاطرات احمد محمدی نوشته سیده‌الهه موسوی و در بخش کودک و نوجوان قصه‌های «حاج بابا»، نوشته وریا نیک‌منش به عنوان آثار شایسته تقدیر این دوره از جایزه کتاب سال زنجان برگزیده شد.

همچنین در جشنواره ادبی یلدا نیز در بخش شعر کلاسیک مینا امیدی از زنجان، داریوش عزیزی از خرمدره و امیر سلیمانی از زنجان به ترتیب اول تا سوم شدند و در همین بخش، سهیلا طاووسی از زنجان، علی مرادخانی و شقایق حیدری از زنجان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش شعر سپید جشنواره نفر اول نداشته و امیرمحمد ندرلو از خدابنده و کاظم رستمی از زنجان به ترتیب دوم و سوم شدند و الهام خوشی نیز شایسته تقدیر شد.

در بخش داستان کوتاه نیز فاطمه آزادی، معصومه دین‎محمدی و سنا امینی از زنجان به ترتیب اول تا سوم و رحمت‌ خداکرمی از خدابنده و مائده سلیمی از زنجان نفرات شایسته تقدیر بودند.

در بخش داستان مینی‌مال جشنواره نفر اول و دوم نداشته و علی کابلی از زنجان سوم شد‌.  نفرات شایسته تقدیر در این بخش فیروز شاهی، فاطمه قربانی و بهزاد بیات‌فرد از زنجان و زهرا امیرلو از خدابنده بودند.

همچنین در بخش شعر کلاسیک مینا امیدی از زنجان، داریوش عزیزی از خرمدره و امیر سلیمانی از زنجان به ترتیب اول تا سوم شدند و در همین بخش، سهیلا طاووسی از زنجان، علی مرادخانی و شقایق حیدری از زنجان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در پویش کتابخوانی رازهای سانتی‌متری نیز که به داوری علیرضا بازرگان انجام شد، کاظم رستمی، فاطمه قشمی، شیوا اسدی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم ضمن اشاره به پیش‌بینی 179 برنامه در ارشاد برای ادامه سال جاری گفت: این برنامه‌ها با محوریت فضای مجازی اجرایی می‌شود.

محمدربیع احمدخانی تصریح کرد: تا پایان سال ۸۰ برنامه در حوزه فرهنگی، ۶۹ برنامه در حوزه هنری و ۳۰ برنامه قرآنی در کل استان در طول چهار ماه اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های این اداره کل در ایام باقی‌مانده شامل جشنواره‌های فرهنگی، هنری و قرآنی، کتاب و کتابخوانی، داستان و خاطره، شعر و شاهنامه‌خوانی، عکاسی، نقاشی و خوشنویسی است.

وی درباره برگزاری دومین جایزه کتاب سال زنجان گفت: دومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سه گروه تالیف، ترجمه و احیا متون برگزار شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از پایان داوری و ارزیابی توسط 32 تن نفر از اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی 8 اثر به مرحله دوم راه یافتند، اضافه کرد: پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، 3 عنوان کتاب، «برگزیده» و 5 عنوان نیز «شایسته تقدیر» شناخته شد.

احمدخانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اصحاب فرهنگ و هنر استان همواره در فضای مجازی به ارائه آثار و تولیدات خود می‌پردازند که محوریت برخی از آنها کروناست.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به خسارت بیش از 14 میلیارد تومانی کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر گفت: در این راستا تسهیلات کرونایی به واجدین شرایط پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته نیز ثبت‌نام از هنرمندان در سامانه «تحفه» انجام شد، تصریح کرد: تسهیلات توسعه کسب و کار و تثبیت مشاغل هنری ارزان قیمت از طریق سامانه تحفه یکی از موارد حمایتی است که برای فعالان فرهنگ، هنر و رسانه در نظر گرفته شده است.

احمدخانی ادامه داد: درخواست‌های ثبت شده بررسی و پس از آن درخواست‌های تأییدشده از طریق سامانه تحفه اعلام می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها