پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
کتاب «ره‌آورد پژوهش(1): یادداشت‌نویسی علمی» رونمایی شد

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه الزهرا (س)، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل هادی‌منش در سالن جلسات معاونت پژوهش جامعه الزهرا (س) از کتاب «ره‌آورد پژوهش(1): یادداشت‌نویسی علمی» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیین رونمایی از کتاب «ره‌آورد پژوهش(1): یادداشت‌نویسی علمی» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه الزهرا (س)، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل هادی‌منش گردآورنده کتاب و ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا (س) در سالن جلسات معاونت پژوهش جامعه الزهرا (س) برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل هادی منش در بخشی از سخنانش در مورد رونمایی از این کتاب گفت: این کتاب با نام و یاد شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همزمان با چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری‌زاده رونمایی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه کتاب حاصل تلاش طلاب جامعه الزهرا (س) و حوزه‌های علمیه است، بیان کرد: 98 نفر در کارگاه‌های مهارت افزایی «یادداشت نویسی علمی» که به همت انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا (س) برگزار شد، حضور یافتند و بیش از 70 یادداشت علمی با موضوع «سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی» خلق کردند.
 
این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: کارگاه یادداشت‌نویسی علمی مبتنی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بود که علم نافع علمی است که نیاز جامعه و نیاز آینده را برآورده کند و این علم باید در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه جریان داشته باشد، چنانکه ایشان در سال 94 در بیاناتی فرمودند: «علم باید، هم نیاز امروز را تأمین کند، هم نیاز آینده را؛ این آینده را حدس بزنید، محاسبه کنید ببینید چه چیزی لازم داریم».
 
هادی‌منش با اشاره به واژه «وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ» در قرآن کریم، تصریح کرد: چه متقینی بالاتر از کسی که نه تنها ایران اسلامی و منطقه بلکه جهان را از شر اشرار نجات داد و برای ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف زمینه‌سازی می‌کند و تلاش‌هایی که در جهت مقاومت انجام می‌شود.
 

نویسنده کتاب «ره‌آورد پژوهش(1): یادداشت‌نویسی علمی» بیان کرد: در فراخوانی محور ویژه را نگارش یادداشت‌های علمی با محور مقاومت و سالگرد شهادت شهید سلیمانی قرار دادیم، زیرا همان‌طور که گفته شد، باید از شخصیت شهید سلیمانی به عنوان مکتب قاسم سلیمانی نام برد.
 
وی اضافه کرد: در طول یک سالی که گذشت بررسی‌هایی انجام شد. در جلسه‌ای گفته شد، در فضای مجازی نهایت تا دو ماه تصاویر پروفایل‌ها مربوط به شخصیت‌ها قرار می‌گیرد؛ اما شهید سلیمانی بزرگوار یک سال از شهادتش می‌گذرد و این فعالیت‌های فضای مجازی در هیچ دنیا قطع نشد و یک سال تمام عکس شهید سلیمانی از پروفایل‌ها پاک نشد.
 
این نویسنده ضمن قدردانی از مساعدت‌ها و همراهی‌های مجموعه جامعه الزهرا (س) در تولید این اثر گفت: این مجموعه تلاش دارد تا به انعکاس این مهارت در راستای مهارت افزایی پژوهشی بین طلاب خواهر پرداخته و یادداشت‌های آنها را در این عرصه بازنمایاند تا باعث تشویق روحیه‌ پژوهشگری باشد.
 
وی ادامه داد: کتاب در سه فصل سامان یافته است. در مقدمه، به بازنمایی گزارشی از برگزاری این کارگاه پرداخته شده است. در فصل اول، جزوه‌‌ آموزشی در خصوص مهارت‌های یادداشت نویسی آمده است. در فصل دوم، گلچینی از یادداشت‌های طلاب این کارگاه ارائه گردیده و در فصل سوم، به مناسبت نزدیک شدن نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، «شهید حاج قاسم سلیمانی»، یادداشت‌های تنظیم شده در این محور ویژه توسط طلاب شرکت‌کننده در این کارگاه، ‌تنظیم و پیش روی نهاده شده است. که در قطع رقعی و شامل 280 صفحه توسط انتشارات جامعه الزهرا (س) به چاپ رسیده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی منش در پایان، ضمن سپاس ویژه از مساعدت مدیر محترم جامعه الزهرا (س)، گفت: از حجت الاسلام و المسلمین مدنی، دکتر حقانی معاون پژوهش و نجمه صالحی ‌دبیر محترم انجمن تاریخ تشکر می‌کنم.
 
یادآوری می‌شود در این مراسم از پژوهشگران جامعه الزهرا (س) که در همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» مقاله ارائه کرده بودند، تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها