سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
آماده‌سازی 10 عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان فارس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از آماده‌سازی 10 عنوان کتاب تاریخ شفاهی حوزه دفاع مقدس در سال جاری خبر داد.

به گزارشخبرنگار  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی امروز سه شنبه در آیین رونمایی از 80 عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس کشور که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه استان فارس در سال جاری 10 عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی آماده کرده است، گفت:  7 عنوان از این کتاب‌ها به چاپ نهایی رسیده و هدف گذاری جهت تدوین کتاب‌های تاریخ شفاهی در سال آینده نیز صورت گرفته است.
 
وی در ادامه با انتقاد از نهادها و مجموعه‌های فرهنگی استان فارس که پای کار نیستند، اعلام کرد: دلیل وارد نشدن آنها در این میدان نیز مشخص نیست؛ باید مسئولین ارشد استان این موضوع را پیگیری کنند.
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس، تصریح کرد: سازمان ها و نهادهای فرهنگی استان می توانند در حوزه دفاع مقدس کمک کنند و وارد میدان شود تا دستاوردهای دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط و برای نسل‌های آینده منتشر کنیم ولی متاسفانه نمی‌دانیم چه مشکلی است که آنها در این حوزه وارد نمی‌شوند.
 
کوشکی افزود: ما مسیر خود را به سرعت با توکل به خدا و به قوت ادامه خواهیم داد و از این مسیر خارج نمی‌شویم  چراکه توجه و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تضمین کننده حوزه‌های مختلف جامعه است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان در فصل‌ها و بخش‌های مختلف تدوین شده و هر بخش و فصل نیز به کارشناس خبره ارایه شده تا در اسرع وقت آماده و چاپ شود.
 
در این دیدار که در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و با حضور جمعی از پیشکسوتان و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان برگزار شد، استان فارس به عنوان مقام سوم کشور در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس اعلام و مدیرکل حفظ آثاردفاع مقدس فارس به عنوان مدیر برتر حوزه دفاع مقدس انتخاب شد.
 
در این مراسم که با حضور سردار «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس و معاون رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد استان فارس به عنوان سومین استان برتر در حوزه تاریخ شفاهی و اسنادی معرفی و ازسرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به عنوان مدیر برتر در حوزه تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس در سال 99 توسط رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تجلیل شد.


 
همچنین در این مراسم از «اصغر جهانی‌نیا» مدیر اسناد و تاریخ شفاهی این اداره کل و «فاطمه رعیت‌نژاد» کارشناس این حوزه تجلیل بعمل آمد.
 
کتاب‌های استان فارس در حوزه تاریخ شفاهی و اسنادی که رونمایی شدند به شرح زیر است:
کتاب «مرجع اسنادی» با عنوان گذری اسنادی بر لشکر 33 المهدی (عج) به کوشش «اصغر جهانی‌نیا»
کتاب «هاتفان بی هیاهو» جلد 1 و 2 تاریخ شفاهی«سید مهدی عاشوری» با تدوین «فاطمه رعیت‌نژاد»
کتاب «رخنه در تلواسه» تاریخ شفاهی جانباز 70 درصد «محمود رجایی» با تدوین «فاطمه رعیت‌نژاد»
کتاب «منادی نور» تاریخ شفاهی حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن مرادی» با تدوین «سودابه رعیت‌نژاد»
کتاب «نغمه‌خوانی خاکریزها» تاریخ شفاهی «حاج اصغر چالیک» با تدوین «تهمینه سالاری»
کتاب «به روی چشم» تاریخ شفاهی جانباز 70 درصد «حاج اسماعیل جمالی» با تدوین «سمیه سروش‌نژاد»
کتاب «خشاب‌های اشک‌آلود» تاریخ شفاهی جانباز 70 درصد «حاج مختار کلانتری» با تدوین «نوید اکبرزاده»
کتاب «جوان انقلابی» تاریخ شفاهی سردار «محمد باقر رنجبر» با تدوین «نجمه طرماح»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها