چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
قفسه کتاب به زوج‌های جوان در سمنان اهدا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان از اجرای طرح اهدای قفسه کتاب به زوج‌های جوان در قالب برنامه‌های این شهر برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: در این طرح قفسه کتاب از سوی شهرداری و کتاب مورد نیاز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر، تامین و به زوج‌های جوان هدیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، در نشستی که ظهر امروز چهارشنبه 12 آذرماه در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان برگزار شد، پیرامون راه‌های اجرای این طرح و نیز جایگزینی فعالیت در امور فرهنگی با موضوع کتاب به جای زندان در احکام قضایی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

عباس بابایی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به مهمترین هدف طرح پایتخت کتاب که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است گفت: مهمترین هدف در طرح اهدای قفسه‌های کتاب به زوج‌های جوان از بین بردن برخی سنت‌های غلط در جامعه است.

عباس بایایی با بیان اینکه در میان اثاث زوج‌های جوان بوفه وجود دارد که بیشتر جنبه تجملاتی دارد افزود: در این طرح در نظر داریم با مبادله میثاق نامه‌ای با زوج‌های جوان برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین خانواده‌ها، قفسه‌های کتاب به زوج‌های جوان  اهداء شود.

حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این نشست ترویج اهدای کتاب به افراد را از کارهای ارزشمند خواند و گفت: طرح اهدای قفسه کتاب به زوج‌های جوان نیز از اقدام‌های بسیار خوب است که باید با تدابیر مناسب اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه خود در زمان ازدواج به عنوان هدیه کتاب دریافت کرده است تاکید کرد: با انجام طرح‌های جذاب و مناسب باید فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب در جامعه جایگزین بسیاری از دیگر فعالیت‌ها و سنت‌های غلط شود.

مهدوی نژاد اظهار داشت: استفاه از کتاب و کتابخانه در خانواده‌ها نباید به عنوان زینت باشد بلکه باید به عنوان یک عامل تربیتی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در تحقق طرح پایتخت کتاب به عنوان مسابقه فرهنگی بین شهرهای کشور مدیران و مسئولان فرهنگی استان سمنان شامل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به وحدت بسیار خوبی رسیده‌اند و تلاش بسیار خوبی در این خصوص شکل گرفته است.

فلاح با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: سمنان با توجه به روحیه فرهنگی و فرهنگ حاکم بر مردم این خطه از ظرفیت بسیار خوبی برای کسب عنوان پایتخت کتاب برخوردار است و دستگاه‌های ذکر شده اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی را در این عرصه آغاز کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به طرح اهدای قفسه کتاب به زوج‌های جوان در قالب طرح پایتخت کتاب نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح قفسه کتاب از سوی شهرداری و کتاب مورد نیاز از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین و به زوج‌های جوان هدیه می‌شود.

فلاح اجرای این طرح را گامی مثبت برای مقابله با برخی از سنت‌های غلط موجود در جامعه دانست و گفت: در نظر است با اهدای کتاب در عمل فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به خانواده‌ها منتقل و زوج‌های جوان را از ابتدای شروع زندگی با این فرهنگ آشنا و مانوس سازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست از حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان که امامت موقت جمعه سمنان را نیز بر عهده دارد خواست تا در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه از طریق ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه کمک و همکاری کرده و در اجرای طرح اهدای کتاب و قفسه های کتاب به زوج‌های جوان نیز مشارکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها