یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
سومین کتاب از مجموعه یادداشت‌های عباس عاشوری‌نژاد رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «به‌سوی بیکرانگی» سومین جلد از مجموعه یادداشت‌های عباس عاشوری‌نژاد، استاد دانشگاه و پژوهشگر در بوشهر به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، آیین رونمایی از کتاب «به‌سوی بیکرانگی» جدیدترین اثر عباس عاشوری‌نژاد، پژوهشگر کازرونی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، با همت مجموعه سینمای جوان بوشهر به‌صورت مجازی برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، معاون فرهنگی و مطبوعاتی این اداره‌کل، مدیرمسئول هفته‌نامه پیغام و جمعی از اساتید دانشگاه و نویسندگان حضور داشتند.

در شروع این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه رونمایی از این کتاب که سومین جلد از مجموعه‌ یادداشت‌های‌ عباس عاشوری‌نژاد است، گفت: این مجلد هم مانند دو کتاب قبلی («دیوانگی و عاقلی» و «درد مشترک») شامل پنجاه یادداشت کوتاه و نیمه بلند است که عمدتاً در ستون ثابت هفته‌نامه پیغام به چاپ رسیده است.

فاطمه کرمپور بر نقش برجسته این استاد دانشگاه در تعالی فرهنگ استان بوشهر تاکید کرد: دکتر عاشوری‌نژاد یکی از چهره‌های برجسته فرهنگی استان است که سال‌ها به‌منظور تعالی فرهنگ و هنر استان بوشهر زحمت کشیده است و من صمیمانه از زحمات او تقدیر می‌کنم.

آنیتا مظفری معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم درباره کتاب «به‌سوی بیکرانگی»، گفت: در این یادداشت‌ها خواننده با انواع و اقسام شخصیت‌ها مواجه می‌شود و انسان‌ها در نقش‌های مختلف مثل پزشک و پرستار، هنرمند، شاعر، روانشناس و فیلسوف و ... مطرح شد‌ه‌اند تا ما عشق‌ورزی و عاشقانه زیستن آنها را ‌ببینیم.

وی افزود: این کتاب صمیمیت‌ها، یکرنگی‌ها و دنیای مهرمانی انسان‌ها و رسیدن به آرامش درون از مسیر عشق را یادآوری می‌کند و بارها و بارها تأکید می‌‌کند که انسان باید معنای زندگی‌اش را جستجو کند و مسئولیت آن را پذیرا باشد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان تأکید کرد: مخاطب در این کتاب به کنکاش خودش می‌پردازد و بعد به جهان اشیا و افراد پیرامونش آن رو تسری می‌دهد.

رضا معتمد، مديرمسئول هفته‌نامه «پیغام» از دیگر مهمانان این مراسم رونمایی هم در خصوص کتاب توضیح داد: کتاب «به‌سوی بیکرانگی» درواقع در طول سال‌ها چندی جمع‌آوری‌ شده است و مجموعه مطالب ستون ثابتی در هفته پیغام است که به نام «انسانم آرزوست» منتشر می‌شد و همچنان هم منتشر می‌شود.

وی افزود: این ستون از سال 1386 تا امروز به‌صورت پیوسته منتشر شده است. می‌شود گفت که این کتاب عصاره مطالعات آقای عاشوری‌نژاد در این حوزه است که امروز ما این توفیق را داریم که این یادداشت‌ها را در قالب یک کتاب مطالعه کنیم.

مديرمسئول هفته‌نامه «پیغام» اضافه کرد: فکر می‌کنم این کتاب می‌تواند دریچه‌ای باشد برای کسانی که طالب امور اجتماعی و ارزش‌های انسانی هستند.
 

در ادامه مولود کیخسروانی، روانشناس در سخنانی درباره این کتاب گفت: با خواندن مقدمه این کتاب به دلیل قرابت مفاهیم به یاد معنادرمانی اثر ویکتور فرانکل افتادم. به نظر می‌رسد نویسنده به کمک داستان‌های کوتاه به دنبال ارائه معنای زندگی به خواننده است؛ اتفاقی که دقیقا در معنادرمانی به کمک روانشناس برای بیمار رخ می‌دهد.

وی افزود: از دیدگاه معنادرمانی آنچه افراد را برای ادامه زندگی برانگیخته می‌کند، میل به معنا است. خواننده با خواندن کتاب با این دیدگاه آشنا می‌شود که گاهی عشق به همسر، فرزند، مادر، کمک به دیگران ... دلیل ادامه دادن به زندگی است.

تیرداد مقصودلو  از استادان دانشگاه بوشهر نیز با تبریک به مناسبت رونمایی از کتاب «به‌سوی بیکرانگی» بر ارزشمند بودن این کتاب تأکید کرد و گفت: ارزشمند به این دلیل است که همه ما مشکلات و معضلات اجتماعی موجود در کشور واقفیم و در همین حال ریشه بسیاری از این معضلات را در کمرنگ شدن مفاهیم و ارزش‌های متعالی انسانی می‌دانیم که این کتاب و دو کتاب قبلی (مجموعه یادداشت‌ها) به آن می‌پردازد.

این استاد دانشگاه افزود: زبان ساده و شیوای کتاب واقعاً به دل می‌نشیند؛ هرچند پیشنهاد می‌شود که برای جلدهای آینده مطالب به‌صورت طبقه‌بندی ارائه شود.

پایان‌بخش این مراسم، سخنان عباس عاضوری‌نژاد، نویسنده کتاب «به‌سوی بیکرانگی» بود. او درباره انگیزه نگارش این کتاب گفت: تمام دغدغه من در طی بیست سال اخیر این بوده که زندگی بسیار کوتاه است و همین زمان کوتاه هم به‌سرعت می‌گذرد؛ بنابراین آگاهی داشتن بر جریان زندگی، تمرکز بر زندگی و پیدا کردن راهی برای بهتر زندگی کردن، اصل قضیه است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.
 

وی افزود:  هرچند موضوعات این کتاب متنوع است و درباره مسائل گوناگون نوشته‌ شده، اما یک‌ رشته این‌ها را به هم پیوند می‌دهد؛ اینکه زندگی معنادار است و حرکت ما به‌سوی بیکرانگی است.

در پایان نویسنده کتاب «به‌سوی بیکرانگی» از تمام کسانی که در انتشار و رونمایی کتاب نقش داشته‌اند، تشکر کرد؛ از آن جمله، علی‌حسین سازمند، مدیر  انتشارات دانژه تهران و داریوش سازمند مدیر تولید این انتشارات. همچنین دست‌اندرکاران مجموعه سینمای جوان بوشهر، عبدالرحمن برزگر و نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر و معاون فرهنگی و مطبوعاتی وی.

یادآوری می‌شود، کتاب «به‌سوی بیکرانگی» در 312 صفحه و با قیمت 54 هزار تومان از سوی نشر دانژه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها