شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد افتتاح شد

کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به‌صورت مجازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد امروز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به صورت مجازی افتتاح شد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: هنر تئاتر، هنر اندیشه است یعنی  هنرمند نمایش همواره باید در جستجوی اندیشه‌های جدید باشد تا بتواند دریافت ایده جدید داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: هنر کتاب و کتابخوانی باید به پشتیبانی هنر تئاتر بیایند و از این جهت وجود کتابخانه تخصصی تئاتر یک نیاز ضروری بود که امروز با افتتاح این کتابخانه امیدواریم بتوانیم در این جهت حرکت‌های موثری داشته باشیم.

جوادیان‌زاده بیان کرد: الان با توجه به شرایط کرونایی که شاهد کمرنگ شدن فعالیت‌های هنرمندان تئاتر هستیم، هنرمندان بایستی با کتابخوانی خود را تقویت کرده و با دستی پر مجددا پس از کرونا وارد این عرصه شوند.

وی افزود: انجمن نمایش استان پیش از این کتابخانه‌ای داشته که تعطیل شده بود اما با توجه به اینکه کتابخانه همچون موجودی زنده است و باید دائم با مخاطب خود در ارتباط باشد، ما سعی کردیم مجددا با تامین زیرساخت‌ها و تجهیز این کتابخانه بار دیگر این کتابخانه تخصصی را بازگشایی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد خود را بر مبنای ترویج فرهنگ کتابخوانی دنبال می‌کند و در این راستا نیز توانست در سال 98 عنوان پایتختی کتاب ایران را به خود اختصاص دهد و امیدواریم بتوانیم در ادامه نیز این هدف را دنبال کنیم.

جوادیان‌زاده گفت: احیای کتابخانه‌های گروه‌های مختلف اجتماعی، دانشگاه‌ها، تقویت کتابخانه‌های انجمن‌های فرهنگی و هنری در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به تجهیز کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد در محل تالار هنر یزد گفت: این کتابخانه دارای بیش از 2 هزار عنوان کتاب است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 700 عنوان کتاب و موسسه پاژیوان نیز 350 عنوان کتاب به این کتابخانه اهدا کرده است.

پیراسته‌فر، مسئول موسسه فرهنگی هنری پاژیوان نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه پس از 3 سال از تاسیس کتابسرای پاژیوان توانسته‌ایم افتخارات متعددی را کسب کنیم و این امر مرهون حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است.

وی افزود: به مناسبت افتتاح این کتابخانه نیز بیان می‌کنیم که اگر افراد هنرمند علاقمند به تحصیلات تکمیلی در این رشته باشند تسهیلات ویژه‌ای به آنها اعطا می‌کنیم.

پیراسته فر بیان کرد: ما در دوران سرمای کرونایی قرار داریم که غم و ناراحتی بر چهره شهر چیره شده است اما معتقدیم که کتاب می‌تواند با سرما و گرمای خود آن را جبران کند.

وی ادامه داد: همیشه کتاب به عنوان منبعی برای ما بوده است و امروز نیز این کتابخانه‌های تخصصی می‌تواند به خوبی نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

در پایان این مراسم نیز از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از پوریا پیراسته‌فر، مسئول کتابفروشی پاژیوان تجلیل و قدردانی و این کتابخانه تخصصی را افتتاح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط