پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
کتابگردی شیرازی‌ها رنگ پاییزی گرفت

آیین کتابگردی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایتخت کتاب ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در آستانه روز پایانی هفته کتاب و همزمان با سراسر کشور، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی و غلامرضا خوش‌اقبال، مشاور و مدیر روابط عمومی این اداره کل و محمد درخشان رییس اتحادیه کتابفروشان شیراز به بازدید از سه کتاب‌فروشی شهید مطهری، شهر کتاب و بانک کتاب شیراز، که در طرح پاییزه کتاب شرکت داشتند، پرداختند.
 
صابر سهرابی در این بازدید، مسایل و مشکلات کتاب‌فروشی‌ها را از نزدیک بررسی و با آن‌ها آشنا شد و گفت: همه کسب و کارهای فرهنگی و هنری از اسفند سال گذشته تاکنون که بیماری کرونا بر کشور سایه افکند، چون در گروه شغلی 4 دسته‌بندی شدند، از پویایی آن‌ها کاسته شد و آسیب‌هایی چون بی‌کاری، کم‌کاری و مشکلاتی در روند درآمدزایی برای‌شان پیش آمد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به کمک‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همان روزهای نخست تاکنون، در بازه‌ها و شیوه‌های گوناگون، ادامه داد: هم‌اکنون هم کتاب‌فروشی‌ها و هم دیگر کسانی که از فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند، می‌توانند از تسهیلات 4 درصد کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بانک کارآفرینی امید در سامانه تحفه در نظر گرفته است، استفاده کنند.
 
سهرابی، افزود: ایده تابستانه یا پاییزه کتاب، که هر سال بیش از سال پیش، کتاب‌فروشی‌ها و مردم از آن استقبال می‌کنند، هم سودی برای خواهنده‌های کتاب دارد و هم سودی برای پخش‌کننده و کتاب‌فروشی‌ها دارد.
 
به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، بر آن هستیم تا با پیوستن کتاب‌فروشی‌های بیشتری به این ایده‌های فصلی و نرم‌افزارهای مجازی، خرید و فروش کتاب را هم ساده‌تر و هم بهداشتی‌تر انجام دهیم.
وی اضافه کرد: این کتاب‌فروشی‌ها تا پایان آبان‌ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان فارس فعالیت خود را ادامه خواهند داد.
 
در حاشیه این آیین که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به خبرنگار ایبنا در فارس، گفت: یک روز مانده به پایان پاییزه کتاب 1399 آمار فروش کتابفروشی‌های پیوسته به این طرح، حکایت از آن دارد که در استان فارس بیش از 10 میلیارد ریال فروش از بابت طرح پاییزه حاصل شده است.
 
مهدی امیدبخش با بیان اینکه در این دوره از طرح فصلی 38 کتابفروشی در مرکز استان و 7 کتابفروشی در شهرستان‌های فارس به پاییزه کتاب پیوستند، گفت: تعداد کل فروش کتاب در استان فارس تا امروز پنجشنبه 29313جلد کتاب بوده است.
 
وی با اعلام اینکه کلبه کتاب جهرم و پاتوق کتاب شیراز در فهرست پرفروش ترین کتابفروشی ها بر اساس تعداد کتاب قرار دارند، افزود: فارس نسبت به دوره پیشین از فروش متفاوتی برخوردار بوده است و استقبال در شهرستان‌های فارس نسبت به گذشته بیشتر شده است.
 
یادآور می‌شود: در جریان پاییزه کتاب 1399 که از شنبه 24 آبان آغاز شده است، 45 کتابفروشی استان فارس مشارکت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها