پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
از 6 عنوان کتاب با موضوع اُتیسم در سمنان رونمایی شد

از 6 عنوان کتاب با موضوع دانش‌آموزان دچار اختلال اتیسم نوشته 8 نفر از معلمان و مربیان آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان با حضور معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از سمنان، مجید هداوند در این آیین که به صورت مجازی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان دارای اختلال اتیسم یکی از هفت گروه دانش‌آموزان تحت پوشش آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند که از سال ۱۳۸۴ آزمون‌های تشخیصی برای آنان تهیه و تا امروز از خدمات آموزشی و توانبخشی این سازمان برخوردار شده‌اند.

وی افزود: در سطح کشور بیش از ۲ هزار دانش‌آموز طیف اتیسم مشغول تحصیل هستند که ۱۰ درصد آنها در مدارس عادی به صورت آموزش تلفیقی فراگیر حضور دارند.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه تا امروز در بخش تولید محتوای آموزشی دانش‌آموزان دارای اختلال اتیسم با هوشبر ذهنی این وظیفه به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها محول شده قول مساعد داد در صورت تأیید این بسته آموزشی در شورای برنامه‌ریزی درسی از این ۶ عنوان کتاب به عنوان محتوای آموزشی در مراکز آموزشی استثنایی سراسر کشور استفاده شود.

 


محمد دستورانی نیز با اشاره به مشکلات والدین و دانش‌آموزان دارای اختلال اتیسم تصریح‌کرد: تهیه و تدوین محتوای آموزشی برای این گروه از دانش‌آموزان می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش این گروه از محصلان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه جسم انسان در رحم مادر پرورش می‌یابد گفت: روح انسان نیز با مطالعه، تحقیق و پژوهش رشد و پرورش می‌یابد.
 دستورانی کار برای مهارت و آموزش کودکان اتیسم را بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: کودکان اوتیسم دنیا را متفاوت‌تر از بقیه می ‌ینند و تجربه می‌کنند.

 

سعید دهقانلو سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تبریک هفته کتاب این هفته را به مثابه جشن تولد تفکر و اندیشه نامید و گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان فرهنگ‌سراهای اجتماعی مطرح هستند و گنجینه‌ای از فرهنگ، هنر و ادبیات در آنها قرار دارد.

دهقانلو با تاکید بر اینکه پس از خانواده دشوارترين وظيفه در اشاعه كتابخواني در هر جامعه‌اي بر عهده مدارس و نظام آموزش و پرورش آن جامعه است اظهار داشت: اگر دانش‌آموز در مدرسه با كتاب آشنا شده و لذت مطالعه، خودآموزي و افزايش معلومات عمومي را درك كند و به مطالعه خو بگيرد در تمام دوران زندگي از كتاب دست نمي‌كشد.
 

بر اساس همین گزارش در پایان این آیین از کتاب‌های «اتیسم، من و خواهر و برادرانم» نوشته فهیمه آرین و عاطفه تقوی پور، «برادران، خواهران و اتیسم راهنمای والدین برای حمایت از خواهر و بردارها» نوشته فهیمه آرین و راحله ابراهیمی مغانی، «زندگی از دید خواهر یا برادر فرد مبتلا به اتیسم» نوشته فهیمه آرین، سیده فاطمه میرباقری و فاطمه ابراهیمی، «شناخت اتیسم، راهنما برای کارفرما» نوشته فهیمه آرین، فاطمه ابراهیمی و سیده فاطمه میرباقری،«نیک چه مشکلی دارد» نوشته محسن یحیویی زنجانی و فاطمه ابوترابی و «بسته آموزشی کتابچه فعالیت برای کودکان» نوشته فاطمه ابوترابی و فهیمه آرین رونمایی شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها