پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
مراسم روز « کتاب، کتابخوانی و کتابدار» یزد به صورت مجازی برگزار شد

مراسم روز « کتاب، کتابخوانی و کتابدار» یزد با حضور استاندار یزد به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از یزد، مراسم بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» امروز به صورت مجازی با حضور محمد علی طالبی استاندار یزد در محل کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

این مراسم که پخش زنده از فضای مجازی نیز داشت از کتابخانه‌ها، کتابداران و مروجان برتر کتابخوانی یزد تجلیل و قدردانی شد.

رقیه دوست فاطمیها، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد در این مراسم با اشاره به برگزاری این مراسم به صورت مجازی گفت: ما در سال گذشته میزبان ۵۰۰ نفر از همکاران سراسر کشور بودیم اما امسال حتی نمی‌توانیم لبخندهای یکدیگر را پشت ماسک ببینیم و امیدواریم سال آینده بتوانیم بار دیگر این حضور را داشته باشیم.

وی با اشاره به تلاش‌های کادر درمان وقدردانی از آنها افزود: امروز کادر درمان تلاش‌های زیادی دارند که امیدواریم بتوانیم با قطح زنجیره کرونا در جهت ریشه کن شدن ویروس کرونا گام برداریم.

محمد علی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: امروز باید از فرصت ارزشمندی که جبر کرونا برای ما ایجاد کرده، برای کتاب وکتابخوانی استفاده کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در اختیار داریم که می‌تواند در دسترس قرار گرفتن کتاب به ما استفاده کند مانند کسب و کارهای اینترنتی که رشد پیدا کرد، تحویل کتاب به صورت اینترنتی و بدون حضور مردم می تواند راهکاری برای دسترسی بهتر به کتاب باشد و ما نیز آمادگی کمک به چنین طرح‌هایی داریم تا افزایش کتابخوانی در سطح استان را داشته باشیم.

استاندار یزد گفت: استان یزد به عنوان سرآمدهای کشور در زمینه‌های مختلف است که امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در سطح کشور به عنوان استان کتاب و کتابخوان مطرح شویم.

رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم گفت:ما از استان یزد خاطرات خوب و شیرینی در زمینه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی داشتیم و امیدواریم که کتابخانه مرکزی یزد نیز هرچه زودتر به روی مردم باز شود و وعده ما محقق شود و به بهره برداری برسد.

در پایان این مراسم نیز از کتابخانه‌ها و فعالان کتابخوانی برتر استان تجلیل شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

3 انجمن برترشامل شهرستان های مهریز، تفت، یزد ؛ کتابخانه های برتر در حوزه فضای مجازی شامل کتابخانه حاج علی اکبر کاظمینی، کتابخانه حضرت زهرا(س)، کتابخانه فرخی؛ کتابداران برتر در حوزه فعالیت های ترویجی از شهرستان تفت، کتابخانه سید الشهدا اسلامیه، و از شهرستان تفت کتابخانه شهدای بنادکوک؛ کتابخوان برتر نیز راحله سلطانی تجلیل شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط