پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
دومین همایش کتاب سال بانوان برگزیدگان خود را شناخت

مراسم اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان در قم برگزار شد و این همایش برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مراسم اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان با حضور حجت‌الاسلام والمسمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه الزهرا (س) و رئیس شورای سیاستگذاری کتاب سال بانوان، حجت‌الاسلام والمسلمین پارسانیا دبیرعلمی همایش کتاب سال بانوان، ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا (ع) و جمعی از محققین و پژوهشگران برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسمین سیدمحمود مدنی در ابتدا ضمن سپاسگزاری از پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی به خاطر ارسال پیام به این همایش و تشکر از همه دست‌اندرکاران همایش گفت:  قافله تمدن بشری از سرحد علم تا به اقلیم وجود و سفر این قافله از غارنشینی تا سفر به فضا و ماه نشینی مدیون ابزاری است که بی‌تردید یکی از مهم‌ترین ابزارها در مسیر تمدنی کتاب و کلمه است و تمدن بشر وام‌دار نویسندگان و اصحاب قلم است.
 
وی اضافه کرد: از دیگر سو آغاز حرکت بشری از بهشت برین توسط حضرت آدم به همراه حضرت حوا آغاز شد و در طول تاریخ پرفرازونشیب مردان از همراهی زنان در مسیر تکاملی بهره بردند و همه افتخارات بشری مدیون این همراهی و هم‌افزایی است.
 
مدیر جامعه الزهرا (س) تصریح کرد: همایش کتاب سال بانوان دومین سال خود را پشت سر می‌گذارد و تبدیل به نمایشگاهی از این دو رکن تمدن بشری یعنی کتاب و بانوان را فراهم آورده است که فرصت مناسبی برای نشان دادن ظرفیت والای بانوان در عرصه دانش و پژوهش در عرصه علوم اسلامی و انسانی است.
 
وی بیان کرد: جامعه الزهرا افتخار دارد علی‌رغم تنگناهای مالی و بودجه‌ای براساس دریافت اهمیت این همایش، این پدیده دانشی و پژوهشی را بدون تاخیر برگزار کند و دایره شمول همایش را گسترده کند و بنا دارد ان‌شاءالله در ادامه دایره شمول را از ملی به فراملی گسترش دهد.
 
رئیس شورای سیاستگذاری کتاب سال بانوان اضافه کرد: در این مسیر ارزشمند از ظرفیت نهادهای همسو در عضویت شورای سیاست‌گذاری بهره‌مند شده‌ایم و در این فرصت از همه نهادهایی که در شورای سیاست‌گذاری کمک کرده‌اند به‌ویژه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، مرکز مدیریت حوزه برادران، مرکز مدیریت حوزه خواهران، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مؤسسه امام خمینی و دانشگاه ادیان و مذاهب تشکر و قدررانی می‌کنم.
 
وی یادآور شد: در ارزیابی آثار از وجود بیش از 100 نفر اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در 10 گروه علمی بهره‌مند شده‌ایم و هیچ‌ امری به‌جز صلاحیت آثار در ارزیابی نهایی لحاظ نشده است.
 

در ادامه با اعلام اسامی نفرات برتر، صاحبان آثار برگزیده در حوزه علوم انسانی و اسلامی و در عرصه زن و خانواده معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند که اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است.
 
رتبه‌های برگزیده:
شادی نفیسی در گروه علمی تفسیر و علوم قرآن با عنوان اثر کتاب «جریان شناسی تفسیر علمی».
فاطمه وجدانی در گروه علمی اخلاق و عرفان با عنوان اثر کتاب «از نظر تا عمل؛ طرحی برای تربیت اخلاقی از دیدگاه علامه طباطبایی».

آثار شایسته تقدیر:
حسنیه شیخ حمزه نوری کتاب «تاثیر استعاره های مفهومی قرآن بر کلمات قصار امیرالمومنین علی علیه‌السلام» در گروه علمی علوم و حدیث.
مرضیه دیرباز رساله دکترای «مبانی و جلوه های حقوق بزه دیده و متهم در عدالت انتقالی» در گروه علمی فقه و حقوق.
مریم عرفانیان نویسنده کتاب «تا ابد با تو می مانم» در گروه علمی ادبیات و هنر.
فاطمه مغیثی نگارنده کتاب «فراسوی حلقه» در گروه علمی اخلاق و عرفان.
الهام اکبری مؤلف کتاب «شهروندی دیجیتال» در گروه علمی علوم اجتماعی و جامعه شناسی.
 
در گروه علمی زن و خانواده نیز زهرا داورپناه با ارائه مقاله «خودآیینی زن مسلمان؛ معنا ها و دشواری ها» به عنوان شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها