پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
«راز زندگی بقاء» به چاپ رسید

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه یکی از شهدای شاخص استان بقاء ثمین تاب است که از شیرخوارگان زیرپوشش بهزیستی است، گفت: کتاب زندگی این شهید بزرگوار همزمان با هفته کتاب به چاپ رسیده و رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، استان زنجان 3 هزار و 500 شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

قرار است در سال 1400 کنگره بزرگ شهدای استان زنجان برگزار شود، تدوین کتاب شهدای استان بخصوص شهدای فرمانده نظیر شهید اشتری در دستور کار سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان قرار گرفته و ۵ کتاب نیز در خصوص شهدا آماده چاپ است.

همچنین ۲۵ جلد کتاب مخصوص کودکان با محوریت شهدا همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تدوین 122 هزار سند از شهدای استان برای کنگره شهدا گفت: وصیت‌نامه شهدای این استان در هشت جلد، آماده‌سازی شده که تا کنون یک جلد آن به چاپ رسیده است تا جوانان و نوجوانان با رشادت‌های شهدا آشنا شوند.

کاظمی اظهار کرد: اسناد مربوط به شهدای استان با ۲۴ کمیته در استان تبادل شده و اطلاعات مربوط به شهدای زنجان که در سایر استان‌ها دفن شده‌اند، نیز گردآوری شده است.



مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه یکی از شهدای شاخص استان بقاء ثمین تاب است که از شیرخوارگان زیرپوشش بهزیستی است، گفت: کتاب زندگی این شهید بزرگوار همزمان با هفته کتاب به چاپ رسیده و رونمایی می‌شود.

محمد محمدی قیداری با بیان اینکه بقاء ثمین تاب در عملیات کربلای 5 و در سال 1365 به شهادت رسیده است، افزود: این شهید در منطقه شلمچه در درگیری با نیروهای دشمن بعثی بر اثر اصابت ترکش به بدن به بدرجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک مطهرش در گلزار شهدای شهر زنجان بخاک سپرده شد .

وی با اشاره به اینکه تنها شیرخوارگاه استان زنجان به نام این فرزند بهزیستی نامگذاری شده است، اضافه کرد: همچنین در راستای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید، کتابی به چاپ رسیده است که شامل زندگی‌نامه وی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه این زندگی‌نامه این شهید با عنوان «راز زندگی بقاء» توسط مسعود بابازاده از نویسندگان زنجانی تألیف شده است، افزود: این کتاب به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با همکاری اداره کل بهزیستی استان زنجان به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: این کتاب حاوی خاطرات دوران زندگی بقا در شیرخوارگاه و مراکز بهزیستی و حضور در جبهه و شهادت این فرزند بهزیستی را  در قالب داستانی جذاب به تصویر کشیده است.

محمدی با اشاره به اینکه دو شهید دیگر به نام‌های عبدالحسین یکه فلاح و شهید محمد بیات نیز از افتخارات بهزیستی استان هستند، اضافه کرد: با توجه به اینکه چاپ کتاب درباره شهدا یکی از راه‌های ماندگاری این عزیزان است، بهزیستی در این حوزه نیز وارد عمل شده و اقدامات قابل توجهی در سطح کشور انجام داده است.

فرمانده سپاه استان زنجان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: سال آینده نیز در راستای پاسداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس کنگره 3500 شهید زنجانی برگزار خواهد شد.



سردار جهانبخش کرمی تصریح کرد: از جمله برنامه‌‎های فرهنگی در نظر گرفته شده برای این برنامه مهم، چاپ 120 کتاب است که در حوزه دفاع مقدس خواهد بود که این آثار شامل روایات، خاطرات و بیان واقعیات هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهید بقاء ثمین‌تاب نیز از شهدایی است که کتاب زندگی وی به چاپ رسیده است، تصریح کرد: شهید بقاء ثمین تاب از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس که با پرورش در دامان بهزیستی و با کسب فضائل اخلاقی بسیار به فیض شهادت نائل آمد.

فرمانده سپاه استان زنجان شهادت افرادی چون شهید ثمین تاب را ناشی از اعتقاد قلبی آنان به باورهای دینی عنوان کرد و یادآور شد: باید پیام شهدا به نسل های بعدی به درستی منتقل شود و همه باید به این نکته توجه داشته باشند که شهدا ناظر بر اعمال و رفتارما انسان‌ها هستند.

وی افزود: افرادی همچون شهید فیاض بخش بنیانگذار سازمان بهزیستی، شهید فلاح، شهیدان بیات و ثمین تاب با حضور به موقع و درک صحیح وضعیت کشور، واژه ایثار را به درستی معنا کردند و نباید گمان کرد که این افراد بر اثر قلیان احساسات خود در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

محمدی قیداری شهادت افرادی چون شهید ثمین تاب را ناشی از اعتقاد قلبی آنان به باورهای دینی عنوان کرد و یادآور شد: باید پیام شهدا به نسل‌های بعدی به درستی منتقل شود و همه باید به این نکته توجه داشته باشند که شهدا ناظر بر اعمال و رفتارها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها