سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
اجرای طرح‌های فصلی در تشویق مردم به کتابخوانی موثر است

در چهارمین روز هفته کتاب و اجرای طرح پاییزه کتاب 99، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از دو کتابفروشی حاضر در این طرح بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، در چهارمین روز از هفته کتاب و همزمانی اجرای طرح پاییزه کتاب 99، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به همراه مرتضی جمشیدی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای این اداره‌کل، از کتابفروشی‌های شرق و رشد اهواز که در این طرح مشارکت دارند، بازدید کرد.

جوروند در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایبنا گفت: در هفته کتاب و طرح  پاییزه  به پاس  تلاش و کوشش یک سال کتابفروشی‌ها به دیدن آن‌ها آمدیم. کتابفروشی شرق اهواز  یکی از کتابفروشی‌های مطلوب ما در سطح کشوری است که  با داشتن چند شعبه همه خانوادگی خادم حوزه مقدس کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه کرونا آسیب جدی به کتابفروشی‌ها وارد کرد، افزود: به گفته کتابفروشان در ایام کرونا آمار فروش آنها 50 درصد نسبت به سال قبل کمتر شده است و می‌طلبد ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز دولت با اختصاص دادن یارانه، کمک‌های بلاعوض و پرداخت وام 4 درصد این ضرر و زیان برای این قشر فرهیخته جبران کنیم.
 

جوروند سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: انتظار ما بر این بود که با توجه به دوران خانه‌نشینی در ایام کرونا استقبال مردم از کتاب بیشتر و به دنبال آن فروش کتابفروشان نیز افزایش یابد که متاسفانه عملا این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های تشویق مردم به کتابخوانی و همچنین حمایت از کتابفروشان، اجرای طرح‌های فصلی است و به جرات می‌توان گفت بهترین رفیق و مونس در این ایام انس و الفت با کتاب است که در این راستا خانواده‌ها باید برای ترغیب فرزندانشان به کتابخوانی نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن دعوت از مدیران مهد کودک‌ها و روسای آموزش و پرورش جهت بازدید از کتابفروشی‌ها در دوران طرح پاییزه کتاب عنوان کرد: با توجه به اینکه کتابفروشی شرق اولین کتابفروشی تخصصی در حوزه کودک است، مدیران مهد کودک‌ها و مدارس می‌تواند با بازدید از کتابفروشی و عناوین متنوع کتاب کودک و نوجوان، کتابخانه‌های اختصاصی خود را مجهز و پربارتر کنند.

بر اساس این گزارش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در طول بازدید از کتابفروشی‌های حاضر در طرح پائیزه کتاب، سوالاتی درخصوص نحوه پرداخت یارانه به کتابفروشی‌ها، میزان فروش، استقبال از طرح و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطرح و جواب‌هایی نیز دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها