یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
تهران پیشتاز پاییزه کتاب در اولین روز

آمارهای رسمی پاییزه کتاب99 حاکی از آن است که استان تهران در نخستین روز از طرح پاییزه کتاب در شرایط کرونایی جامعه توانسته هم به‌لحاظ تعداد و هم به‌لحاظ مبلغ فروش، پیشتاز استان‌های کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، طرح پاییزه کتاب99، پانردهمین دوره طرح‌های فصلی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ مجری‌گری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از شنبه، 24 آبان‌ماه؛ مصادف با بیست‌وهشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و تا 30 آبان‌ماه به مدت 7 روز در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح ادامه خواهد داشت.
 
بر اساس آمارهای ثبت شده در پایگاه پاییزه کتاب 99، تا صبح یکشنبه (25 آبان‌ماه) با مشارکت 849 کتاب‌فروشی در سراسر کشور، 58 هزار و 545 جلد کتاب در قالب طرح فروخته شده‌ که مبلغ کل این کتاب‌ها بیشتر از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده‌است.
 
آمارهای جزئی‌تر نشان می‌دهد که استان تهران، هم لحاظ میزان فروش و هم تعداد کتاب‌های فروخته شده، با فروش 7597 جلد کتاب با بهای بیش از 369 میلیون تومان، پیشتاز استان‌های کشور در این طرح بوده است. در استان تهران، مجموعا 135 کتاب‌فروشی در پاییزه 99 مشارکت دارند که 121 کتاب‌فروشی در شهر تهران و 14 کتاب‌فروشی از سایر شهرهای استان در طرح فعال شده‌اند.
 
خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، خوزستان، مازندران، آذربایجان شرقی و مرکزی مقام‌های دوم تا دهم پرفروش‌ترین استان‌ها از نظر تعداد فروش را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در نمودار پرفروش‌ترین استان‌ها به‌لحاظ مبلغ فروش، استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، گیلان، قم، خوزستان، فارس، کردستان، خوزستان، مازندران و آذربایجان غربی جایگاه دوم تا دهم را از آن خود کرده‌اند.
 
استان تهران در شرایطی در راس جدول پرفروش‌های روز نخست قرار گرفت که هیچ‌یک از کتاب‌فروشی‌های این استان، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌های پاییزه، رتبه‌ای پیدا نکرد. دنیای کتاب قم، کتاب فرازمند رشت، پاتوق کتاب شیراز، کتاب آبان مشهد، مرکز فرهنگی آسمان رشت، پاتوق کتاب شهرکرد، پاتوق کتاب اراک، کتاب شرق اهواز، فروش کتاب و محصولات فرهنگی بوکتاب بندرعباس و کتاب محام اهواز رتبه‌های یکم تا دهم پرفروش‌ها به‌لحاظ تعداد کتاب‌های فروخته شده را به خود اختصاص داده‌اند.
 
در قعر جدول پاییزه کتاب، نام استان ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان که تنها با چهار کتاب‌فروشی؛ در طرح پاییزه شرکت کرده، نمایان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها