جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
نبود نقدینگی و تأمین مواد اولیه، چالش اصلی چاپخانه‌داران

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان همدان، نبود نقدینگی و مشکل تأمین مواد اولیه را اصلی‌ترین چالش‌های چاپخانه‌داران این استان برشمرد و از متولیان امر خواست تا به سرپا ماندن چاپخانه‌ها کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، امین خضریان؛ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان همدان در آئین تجلیل از فعالان صنعت چاپ این استان گفت: در حال حاضر وضعیت چاپ استان از نظر تأمین مواد اولیه و نبود نقدینگی دچار مشکل است.

وی افزود: درخواست فعالان این صنعت از متولیان این است که کمک کنند تا حداقل این صنعت سر پا بماند.

خضریا تصریح کرد: این فعالان انتظار توسعه ندارند، همین که بتوانند فعال بمانند و مشکلات تأمین مواد اولیه و اشتغال خود را برطرف کنند و از مقطع زمانی کنونی به سلامت عبور کنند، جهاد کرده‌اند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان همدان، ادامه داد: همانگونه که مطلع هستید، اشتغال واحدهای چاپی موثر و قابل‌توجه است. هر چاپخانه به‌طور متوسط 5 تا 10 نفر اشتغال ایجاد می‌کند. حفظ واحدهای چاپ علاوه به ارائه خدمات فرهنگی به معنای حفظ اشتغال پرسنل این واحدها نیز هست.

وی افزود: فعالان این عرصه از متولیان امر انتظار دارند از نظر مالی و مالیاتی به کمک آن‌ها بیایند تا بتوانند این دوران را طی کنند. 

در ادامه این نشست امیر کشوادی؛ فعال حوزه چاپ دیجیتال خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، گفت: طی سال‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنیم یکی از مشکلات این است که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی توجه چندانی به سیستم ما ندارد.

این چاپخانه‌دار ادامه داد: اگر این اداره را با سایر ادارات مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مقایسه کنیم، می‌بینیم که زیرمجموعه‌های این دستگاه‌ها دارای رتبه‌بندی مشخص و مشکلات مشخص شده که فرایند پیگیری آن نیز شفاف است، اما اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فاقد این ساختار است.

کشوادی تصریح کرد: استان همدان در حال حاضر به اندازه کافی چاپخانه دارد، اگر به تعداد مجوزها افزوده شود به صنعت چاپ استان لطمه وارد خواهد شد. ما توان توسعه سیستم خود را داریم و نیاز به چاپخانه‌های جدید نیست.

وی خواستار حضور چاپخانه‌داران در جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره‌کل امور مالیاتی جهت دفاع از فعالان این عرصه و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مالیاتی شد و گفت: یکی از چالش‌های ما با اداره امور مالیاتی محاسبه نرخ مواد اولیه است، آن اداره میزان مالیات را براساس درآمد امسال و مواد اولیه سال‌های گذشته می‌سنجد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان همدان از مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خواست تا سال آینده سه خواسته چاپخانه‌داران حل شود و افزود: این سه خواسته عبارتند از به نتیجه رسیدن مذاکرات با اداره‌کل امور مالیاتی، تحقق ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، کمک به فعال ماندن چاپخانه‌های موجود.

در این آیین که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده بود از برگزیدگان حوزه چاپ تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها