چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
رسالت پیامبر اکرم (ص) بزرگترین نعمت الهی در حق بشریت است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه صنعتی ارومیه، گفت: رسالت پیامبر اکرم (ص) بزرگترین نعمت الهی در حق بشریت است و با وجود پیشرفت تکنولوژی، امروز هنوز هم جایگاه و منزلت وحی و رسالت قابل تأمل و تفکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با هدف گرامی‌داشت میلاد مبارک حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، سخنرانی موضوعی با محوریت پیامبر اکرم (ص) و تأثیر آموزه‌های اسلام بر دنیای امروز، با حضور حجت الاسلام منصور  امامی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه صنعتی ارومیه در کتابخانه مرکزی ارومیه و بر بستر فضای مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام منصور امامی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه صنعتی ارومیه در ابتدای جلسه رسالت پیامبر اکرم (ص) را بزرگترین نعمت الهی در حق بشریت توصیف کرد و گفت: امروز نیز با وجود پیشرفت تکنولوژی در بسیاری از کشور‌های جهان، جایگاه و منزلت وحی و رسالت قابل تأمل و تفکر است؛ چراکه از سویی مهم‌ترین آموزه پیامبر اسلام، برانگیختن عقل و انقلاب در درون انسان‌هاست و از سویی دیگر با وجود گذشت قرن‌ها از دوران جهالت، هنوز هم بسیاری از کشور‌ها چون چین و هند در آیین بت‌پرستی اصرار می‌ورزند.

وی در ادامه با اشاره به نقش پیامبر در علومی چون جامعه‌شناسی و روانشناسی افزود: نقش پیامبر در ایجاد عدل الهی در جوامع بشری غیر قابل انکار است و رسالت ایشان آشتی انسان‌ها با خدا و گسترش عدل خداوندی در اجتماع است. قوانین شرعی اسلام بر پایه‌های عقلانیت، معنویت و عدل استوار است که هر سه می‌توانند نجات‌بخش و راه‌گشای جوامع امروز باشند.
 
 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه صنعتی ارومیه بیان کرد: روانشناسان بزرگ معاصر معتقداند که انسان‌ها نمی‌توانند جدا از معنویت زندگی کنند و سرشت انسان به گونه‌ای آفریده شده که جز با یاد و نام خداوند متعال سیراب نمی‌گردد. گرچه نظام سرمایه‌داری غرب تلاش بر حذف معنویات از زندگی بشر داشته است، اما امروزه جایگاه مذهب و معنویات در زندگی انسان‌ها محکمتر و استوارتر شده است.

این مسئول ادامه داد: همین نظام‌های غربی هستند که با دانش بر نیاز معنوی بشر، دست به دین‌سازی و دین‌سوزی زده اند. یعنی از یک سو فرقه‌ها و اعتقادات پوشالی را سامان بخشیده‌اند و از سویی دیگر سعی کرده‌اند ادیان قدرتمند و با‌شکوهی را که موجب شکست آنها می‌شود کمرنگ تر کنند.

وی اظهار کرد: به همین منظور، دین اسلام و تعالیم حضرت محمد «ص» به عنوان قدرتمندترین درس معنوی بشریت بارها مورد بی‌مهری نظام‌های غربی قرار گرفته است که ساخت فیلم و نگارش مقالات اسلام‌ستیزانه از جمله‌ی آنهاست.

حجت الاسلام امامی در بخش پایانی سخنان خود به طور مفصل مسئله‌ی اسلام‌ستیزی اخیر در کشور فرانسه را تشریح کرده و گفت: فرانسه به عنوان یکی از مدعیان آزادی بیان در جهان و به عنوان کشوری که حق وتو را ازآن خود کرده است، دارای پیشینه‌ی تاریخی ننگین و خون‌باریست که اکثر نویسندگان و عالمان غربی بر آن واقف‌اند». کشوری که ساختار فرهنگی و تاریخی پاکی ندارد، چگونه می‌تواند با انتشار مقالات موهن سعی در نقد اصالت و قداست اسلام و پیامبر اکرم «ص» داشته باشد؟!

وی تأکید کرد: این کشور در گسترش جنگ‌های صلیبی، خونریزی در اروپا، و حتی جنگ عراق بر علیه ایران نقش بسزایی داشته است و از همین‌رو نمی‌تواند با شعار‌های پوشالی صلح و آزادی بر عظمت آموزه‌های رسول بزرگ اسلام ضربه بزند.

این جلسه با تقدیر از سخنران، منصور امامی پایان پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها