سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
اعلام برگزیدگان «مهرواره سوره» و «برای محمد(ص)»

مراسم پایانی هفدهمین «مهرواره شعر و داستان جوان سوره» به صورت مجازی برگزار و برگزیدگان این مهرواره به همراه برگزیدگان پویش «برای محمد(ص)» معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، در این مراسم که روز دوشنبه (دوازدهم آبان‌ماه ۹۹) در تالار اندیشه حوزه هنری به صورت مجازی و با اجرای عبدالله روا برگزار شد، عباس محمدی، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان این‌که بعد از مرحله داوری، تمام تلاش‌شان این بوده که بتوانند به صورت حضوری از برگزیدگان تقدیر کنند گفت: اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا شرایط به گونه‌ای شد که سرانجام مجبور شدیم مراسم تقدیر از برگزیدگان را به صورت مجازی برگزار کنیم.

او سپس در مراسم اعلام برگزیدگان پویش «برای محمد(ص)» با بیان این‌که این پویش شعری که با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر برگزار شده، واکنشی هنرمندانه به هتک حرمت نسبت به پیامبر گرامی اسلام است، اظهار کرد: این پویش بازخورد بسیار خوبی داشت و استقبال شاعران از آن بسیار قابل توجه بود.

در مراسم پایانی هفدهمین «مهرواره شعر و داستان جوان سوره» همچنین از حسین فتاحی، نویسنده کتاب «۳۶۵ روز با پیامبر» و احد ده‌بزرگی، شاعر پیشکسوت که کتاب‌های «نماز سرخ خون»، «از کربلا تا کربلا» و... از سروده‌های او است، تقدیر شد.

وجیهه سامانی، دبیر بخش داستان «مهرواره» در این مراسم با بیان این‌که داوری آثار در دی‌ماه گذشته به پایان رسیده بود، گفت: متاسفانه به دلیل شرایط خاص کرونا، اختتامیه تا امروز به تاخیر افتاد که سرانجام هم مجبور به برگزاری آن بدون حضور دوستان داستان‌نویس و علاقه‌مندان شدیم.

در این مراسم همچنین فریبا یوسفی، دبیر بخش شعر «مهرواره» با بیان این‌که برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در این «مهرواره» باید با تلاش بیشتری به فعالیت ادبی خود ادامه دهند، گفت: امیدواریم که این جایزه و تقدیر از دوستان شاعر و داستان‌نویس‌مان، شروعی بر کارهای بهتر و حرفه‌ای‌تر آن‌ها باشد و آن‌ها احساس نکنند که با بردن این جایزه معتبر همه چیز تمام شده است.

در این دوره از «مهرواره سوره» در بخش داستان «عروس روز برفی» نوشته فاطمه املائی از اصفهان، به‌عنوان اثر برگزیده بخش داستان کوتاه انتخاب شد و سمانه قربان‌زاده از آذربایجان شرقی با اثر «رسیدن به کجا» برنده جایزه بخش داستانک شد.

در بخش شعر نیز اثر «سایه» از صدرا کاوه از قم به‌عنوان برگزیده بخش ترانه انتخاب و فاطمه فرزانه‌فر از فارس با اثر «چراغ راهنما» برگزیده بخش شعر نو (نیمایی- آزاد) شد. همچنین در بخش شعر سنتی آرزو سبزوار قهفرخی از چهارمحال و بختیاری با اثر «ماه پیشانی سپید» و محمدعلی انصاری از تهران با اثر «آداب انتظار» برگزیده شدند.

بنا بر اعلام، جایزه برگزیدگان این جشنواره لوح تقدیر، جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال و فرصت چاپ یک مجموعه اثر توسط انتشارات سوره مهر است.

در این مراسم همچنین زینب کریمی‌نیا، ماهرخ درستی، شبنم فرضی‌زاده، عاطفه جوشقانیان، فاطمه احمدی، علی ذوالقدر، هاشم کرونی، امیرعلی سلیمانی، سیدحسین متولیان و سعید مبشر به عنوان برگزیدگان پویش «برای محمد(ص)» معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها