جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کتاب «استهبان در دفاع مقدس» رونمایی شد

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس روحیه جهاد و شهادت را از دیگر ویژگی‌های مردم استهبان برشمرد که در کتاب "استهبان در دفاع مقدس" به آن پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با حضور آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و دیگر مسئولان استانی، کتاب "استهبان در دفاع مقدس" که روایتگر حماسه‌ها و فداکارهای مردم و ایثارگران شهرستان قرآنی استهبان است، در سالن شمس اصطهباناتی استهبان رونمایی شد.

آیت‌الله دژکام در این آیین گفت: استهبان، نجف کوچک است؛ چرا که دارای شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله اصطهباناتی و آیت‌الله حدائق است.

دژکام ادامه داد: تلاش‌هایی که در راستای نگارش این کتاب ارزشمند شده قابل تقدیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: افتخارات استهبان برآمده از تلاش‌های گذشتگان این شهر است و امروز هم باید تلاش کرد این خیرها و برکات ادامه داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس بیان داشت: خیر و برکت‌های که در استهبان می‌بینیم برآمده از قرآنی بودن استهبان است و امیدواریم همه قدر این نعمت را بدانند.

او، روحیه جهاد و شهادت را از دیگر ویژگی‌های مردم استهبان برشمرد که در کتاب "استهبان در دفاع مقدس" به آن پرداخته شده است و بیان کرد: شهدا برای نان نجنگیدند؛ بلکه برای دین، جان خود را فدا کردند از این رو نباید ارزش آنان را پایین بیاوریم. هرچند مسئولان باید مشکلات اقتصادی را حل کنند و نباید مشکلات کشور را به غرب گره بزنند.



سعید کوشکی نیز در این آیین گفت: امروز برای شهرستان استهبان مایه افتخار است که با همت رادمردی از این دیار، دری از گنج جنگ رونمایی می‌شود.

مد‌‌‌‌یرکل بنیاد‌‌‌‌ حفظ آثار و نشر ارزش‌های د‌‌‌‌فاع مقد‌‌‌‌س فارس ادامه داد: کتاب‌هایی از این درست در زمینه دفاع مقدس کم‌نظیر و غنای این کتاب بر بیان تاریخ شهرستان و شخصیت‌های باارزش پرداخته است.

او افزود: این کتاب پژوهشی مستند و خواندنی را می‌توان شجره‌نامه مردم استهبان دانست؛ زیرا اثری فاخر و شاخص در زمینه دفاع مقدس و انقلاب به شمار می‌آید.

گفتنی است کتاب "استهبان در دفاع مقدس"، چهارمین نوشته محمدجواد اسلامی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس استهبان، را انتشارات صریر وابسته به بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با پشتیبانی مؤسسه فرهنگی هنری امین استهبان در قطع وزیری و ۱۲۴۴ صفحه به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها