پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
ایستگاه پایانی سیزدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه/ معرفی برگزیدگان

سیزدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه بعد از یک روز رقابت 110 شاعر به صورت مجازی، برگزیدگان خود را شناخت و به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، مراسم اختتامیه سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه شامگاه چهارشنبه 9 مهر به صورت حضوری با شرکت تعدادی از مسئولان، شعرا و علاقمندان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه و به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی با حضور شرکت کنندگان دیگر استان‌های کشور برگزار شد.

امام جمعه قروه در این مراسم که در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه برگزار شد، اظهار کرد: کنگره شعر عاشورایی در شناساندن سید الشهدا(ع) و تبیین حادثه عاشورا تأثیر فراوانی دارد که بایستی برای ماندگاری آن تلاش کرد.

حجت الاسلام عابدین رستمی، با تاکید بر اهمیت شناساندن سید الشهدا به جامعه به ویژه نسل جوان افزود: سید الشهدا(ع) یک ظرفیت اجتماعی است و این ظرفیت باید به خوبی معرفی شود و برگزاری همین کنگره‌ها می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: استمرار دوره‌های مختلف این کنگره باعث شده هر سال شاهد جذب تعداد بیشتری از شاعران به حوزه شعر عاشورایی شویم.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه دبیرخانه چهاردهمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند، عنوان کرد: در سیزدهمین کنگره امسال ۱۱۰ شاعر با مجموع ۳۲۳ اثر اشعار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند.

سامان احمدی با بیان اینکه شعر عاشورایی میراث معنوی همه شاعران است، افزود: توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر قروه از جمله اهداف برگزاری کنگره سیزدهم بود.

شاعرانی از شهرهای اصفهان، خوزستان، تهران، کنگاور، بیجار و قروه به صورت آنلاین و حضوری در این مراسم به قرائت شعر پرداختند و بیانیه هیئت داوران هم توسط منصور دولتی شاعر نامدار آیینی قرائت شد.

قبل از اعلام اسامی برگزیدگان این دوره از کنگره شعر عاشورایی هم چون دوره‌های گذشته  از یکی از خانواده‌های شهدا تجلیل به عمل آمد که امسال لوح سپاس به خانواده  شهید علی خلیلی تقدیم شد.

شاعران برگزیده بخش عاشورایی
با رای هیئت داوران محمد مهدی امیری از استان زنجان رتبه نخست بخش شعر عاشورایی، علیرضا اطلاقی از استان مازندران رتبه دوم و رضا اسمخانی از استان زنجان رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش قرائت هم لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به حجت الاسلام عابدین رستمی از شهرستان قروه، الهام عمومی از خمینی شهر استان اصفهان و حمدالله عبدالملکی از کردستان اهدا شد.

دیگر تجلیل شوندگان بخش قرائت شامل محمد رحیمی‌رضوان از بیجار، اقبال عبدی از قروه، سید باقر موسوی و منصور ملاولی است.

شاعران بخش ویژه کنگره
با رای هیئت داوران محمد خادم از استان اصفهان رتبه نخست، حسین خزائی از استان تهران رتبه دوم و زینب رحمانی از اندیمشک رتبه سوم را در بخش ویژه سیزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی از آن خود کردند.

 ناصر دوستی از زنجان، محسن کاویانی از قم، حبیب عنبری از کرمانشاه هم از دیگر برگزیدگان بخش قرائت این دوره از کنگره شعر عاشورایی بودند که با اهدای لوح سپاس و جوایزی از آنها تجلیل شد.

در بخش پیرغلام هم احمد میرکی و ناصر کریمی مورد تجلیل قرار گرفتند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها