چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
محسن جوادی از نمایشگاه دستاوردهای دفاع‌ مقدس بازدید کرد

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در نمایشگاه ملی دست‌آوردهای دفاع مقدس و مقاومت در جریان فعالیت‌ بخش‌های مختلف این نمایشگاه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هم‌زمان با نهمین روز از نمایشگاه ملی دست‌آوردهای دفاع مقدس و مقاومت، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این نمایشگاه بازدید کرد. 

وی بازدید خود را با حضور بر مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا آغاز کرد و در ادامه، با حضور در سالن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درجریان فعالیت غرفه‌های این بخش قرار گرفت

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، دفتر امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری کتاب و ایرنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از جمله غرفه‌های فعال در این سالن هستند.

جوادی در ادامه این بازدید با حضور در ستاد خبری نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس، درباره تاثیر‌گذاری منابع مکتوب از‌جمله کتاب در تولید انواع محتوای فرهنگی مانند سینما، بیان کرد: کتاب در انتقال مفاهیم دفاع مقدس نقش اساسی دارد؛ بنابراین در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های حمایتی در حوزه نشر دفاع مقدس از‌جمله خرید برای کتابخانه‌ها، حمایت از ناشران خارجی علاقه‌مند به ترجمه آثار ماندگار حوزه دفاع مقدس به‌عنوان بخشی از تاریخ ایران، در قالب طرح «گرنت» و یا مشارکت در جشنواره‌های مرتبط را پیگیری می‌کنیم.   
 
وی با بیان این مطلب که با وجود همه حمایت‌‌ها هنوز با نقطه مطلوب در حوزه نشر دفاع مقدس فاصله داریم  افزود: ایجاد رشد و جهش در عرصه تولید کتاب‌های دفاع مقدسی ازجمله برنامه‌های آتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است.  

جوادی کتاب‌های تولید شده در حوزه دفاع مقدس را تنها بخش کوچکی از تاریخ هشت سال جنگ دانست و ادامه داد: بخش زیادی از تاریخ هشت سال دفاع مقدس از‌جمله شهامت، شجاعت، از‌خود گذشتگی و آزادگی  نمایان نشده‌است و می‌توان با مشارکت بخش خصوصی در آینده در قالب محتوای‌های فرهنگی و یا در برنامه‌ریزی برای پویش‌های کتابخوانی و ترویجی، ارائه کرد. همچنین درج نظر و پیام روی تابلو یادبود نمایشگاه، پایان‌بخش این بازدید بود.
 
محمد‌رضا سوقندی، مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسن جوادی را همراهی کردند.

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار40» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از 2 تا 11 مهر از ساعت 9 تا 17 در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها