سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
اختتامیه آیین شعرسرایی «من قوی هستم» در دامغان برگزار شد

اختتامیه آیین شعرسرایی «من قوی هستم» به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف تجلیل از شاعران حوزه دفاع مقدس در سالن منوچهری دامغانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، حسین امینیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان با تاکید بر اهمیت نقش هنر و جایگاه والا و تأثیرگذار قلم در تبیین و گسترش آرمان­‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: با توجه به ضرورت تولید و ارائه آثار فاخر با موضوعات روز جامعه این مراسم همزمان با هفته دفاع مقدس برای هنرمندان بسیجی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان ادامه‌ داد: با توجه به فعالیت دشمنان و اعمال تحریم‌های پی‌درپی با هدف مانع‌تراشی برای پیشرفت ایران اسلامی در عرصه‌های علمی و اقتصادی، ترور شخصیت‌های سیاسی و نظامی چون شهید والامقام سردار سلیمانی استفاده از ابزار هنر برای آگاهی­‌دهی و معرفت­‌افزایی نسل جوان و تقویت و استحکام محور مقاومت بیش از پیش باید مورد توجه باشد.
 
محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: دفاع مقدس از مهمترین گام‌های اقتدار آفرین و عزت‌بخش ملت بزرگ انقلاب در چله نخست عمر بابرکت انقلاب اسلامی بود و اکنون تجربیات ارزشمند آن چراغ راه‌های طی نشده درگام دوم انقلاب است.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان با اشاره به تجلی یافتن قدرت ایمان، اخلاص و وحدت ملت بزرگ ایران در سایه رهبری ولی فقیه زمان در تابلوی خوش نقش گلگون شده دفاع مقدس افزود: دشمنان قسم خورده اسلام و ایران نه تنها در جنگ تحمیلی هشت ساله بلکه در بیش از چهل سال اخیر در چارچوب اعتلافی شیطانی به سرکردگی صهیونیسم جهانی و آمریکای جهان خوار خاکریزهای جغرافیایی، اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی جبهه ایمان و ایران اسلامی به عنوان پرچم‌دار جبهه مقاومت را نشانه رفته‌اند که به فضل خدا نصیب آنها در برابر ایستادگی و بصیرت ملت ما تنها شکست و سرافکندگی بوده است.
 

وی با اشاره به برنامه ریزی و اجرای بیش از 140 عنوان ویژه برنامه هفته دفاع مقدس از سوی نواحی، حوزه‌ها، اقشار و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان دامغان، تصریح‌کرد: این برنامه‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح ادارات، مدارس، شهر و روستاها و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی اجرا می‌شود.

تقی‌پور با اشاره به اجرای برنامه‌هایی همچون گلباران مزار شهدا، ارتباط مستقیم تصویری در سطح کشور با رهبر معظم انقلاب، رژه موتوری و اعزام نمادین رزمندگان به جبهه‌ها، اعزام کاروان‌های دفاع مقدس با حضور راویان روزهای فتح و حماسه و شهادت اضافه‌ کرد: برگزاری بیش از 40 یادواره کوچک آبروی محله به میزبانی درب منازل و محله‌های شهدا در راستای تجلیل از مقام شامخ آنان و خانواده‌های معظم این کبوتران خونین بال از مهمترین برنامه‌های این هفته است.
 

فرمانده سپاه ناحیه دامغان تبدیل 40 وصیتنامه شهیدان والامقام شهرستان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، به شعر کودک، نوشتن 40 نامه به 40 شهید والامقام دفاع مقدس و ساخت 40 نماهنگ با این موضوع فاخر را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در دامغان برشمرد.

بر اساس همین گزارش از 5 اثر برگزیده به دبیرخانه آیین شعرسرایی «من قوی هستم» با اهدا هدایایی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها