یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
عوامل تولید کتاب صوتی «سبک روحان عاشق» تجلیل شدند

در مراسمی با حضور آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، از عوامل تولید کتاب صوتی «سبک روحان عاشق» در دانشگاه سمنان قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این مراسم دانشگاه سمنان را از دانشگاه‌های خوشنام کشور برشمرد و گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر استان، تاکنون خدمات ارزشمندی در بخش‌های مختلف ارائه و افتخارات علمی زیادی را کسب کرده است.

وی با اشاره به تولید کتاب صوتی «دلتنگ نباش» که برگرفته از زندگی شهید روح‌الله قربانی است، افزود: یکی از راه‌های حفظ انقلاب اسلامی ایران حفظ نام و یاد شهدا با روشهای به روز و متناسب با سلیقه نسل جوان است که تولید کتاب صوتی هم یکی از آنها به شمار می‌رود و کار ارزشمندی است.

مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان نیز در این مراسم با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دانشگاه سمنان به‌عنوان دانشگاه مادر استان و مسئول کارگروه جوانان، دانشگاهیان، طلاب و تشکل‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان انتخاب شده که در این راستا برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است.
 
 
وی افزود: تولید کتاب صوتی «دلتنگ نباش» که فرازهایی از خاطرات و زندگینامه شهید روح‌الله قربانی از شهدای مدافع حرم است، یکی از اقدامات دانشگاه سمنان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شمار می‌رود. تولید این کتاب صوتی یک نوآوری در دانشگاه سمنان بود؛ اقدامی که باعث الگوبرداری سایر دانشگاه‌ها شده و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه سمنان بیان کرد: این کتاب صوتی به‌همت تیم حدود ۵۰ نفری در مدت یک ماه ضبط، صداگذاری و آماده شد و از اول تا ۳۱ شهریور‌ماه هر شب از طریق‌ کانال‌های مجازی دانشگاه پخش شد.

سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این مراسم گفت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌های خوبی به همت بی‌نظیر مردم و مسئولان در سطح استان اجرایی شد.
 
 
وی افزود: دانشگاه سمنان نیز در این زمینه عملکرد خوبی داشته و تولید کتاب صوتی «دلتنگ نباش» و مستند «گنج بیپایان» از تولیدات فاخر این دانشگاه در زمینه دفاع مقدس محسوب می‌شود.

بهروز گل‌محمدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان هم در این مراسم با بیان اینکه تولید کتاب صوتی «دلتنگ نباش» مورد استقبال سایر دانشگاهها نیز قرار گرفته است، یادآور شد: دانشگاه‌های مختلف در این راستا اقدام به تولید کتابی به همین سبک از شهدای شهر خود کرده‌اند و حتی دانشگاه تفرش در حال پخش کتاب صوتی تولیدی دانشگاه سمنان است.

گل‌محمدی با بیان اینکه کتاب «دلتنگ نباش» مورد تمجید و تقریظ مقام معظم رهبری قرار گرفته است افزود: این کتاب روایت شهید روح‌الله قربانی دانشجوی سابق دانشکده هنر دانشگاه سمنان است که جزو شهدای مدافع حرم است و امیدواریم تولید این کتاب صوتی گام موثری در جهت معرفی بیش از پیش شهدا خصوصا شهید روح‌الله قربانی از دانشجویان دانشگاه سمنان به نسل جوان باشد.
 
 
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان گفت: شهید روح‌الله قربانی ازجمله مدافعین حرم بود که به همراه یکی دیگر از هم‌رزمانش و در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در عملیات محرم به شهادت رسید. خودروی روح‌الله و دوستش قدیر در نزدیکی حلب مورد اصابت موشک قرار گرفت و این دو هم‌رزم و مدافع حرم جانشان را بر سر آرمانی که داشتند، نهادند و به لقاءالله پیوستند.
 
 
بر اساس همین گزارش پیش از برگزاری این مراسم از یادمان شهید روح‌الله قربانی دانشجوی مدافع حرم دانشگاه سمنان با حضور خانواده این شهید والامقام در پردیس شهدای این دانشگاه رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها