یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی میاندوآب از درآمد شهرداری تسویه شود

فرماندار میاندوآب و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، دستور رسیدگی به محاسبه و نحوه پرداخت سهم نیم‌درصدی درآمد كتابخانه‌های عمومی از شهرداری میاندوآب را تا جلسه آتی این انجمن صادر كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اولین جلسه انجمن كتابخانه‌های عمومی میاندوآب در سال جاری با حضور مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

خدیجه معصومی، مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی كتابخانه‌های استان و شهرستان میاندوآب در ایام شیوع بیماری كرونا گفت: خدمات كتابخانه‌های عمومی در این روزها تعطیل نشده است و كتابداران در بستر فضای مجازی به ارائه خدمات فرهنگی مشغول هستند.

وی با تأكید بر اینكه كتابخوانی تعطیل‌شدنی نیست، افزود: كتابخانه‌های استان و به‌ویژه شهرستان میاندوآب به منظور ارائه هر چه بهتر وظایف خود در روزهای پرمخاطره كرونایی، نیازمند حمایت‌ بیشتری از سوی نمایندگان، فرمانداران و شهرداران شهرستان‌ هستند.

مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان، رایزنی با شهرداری شهرستان میاندوآب برای دریافت نیم درصد سهم درآمد كتابخانه‌های عمومی از شهرداری را یكی از اولویت‌های اصلی اداره شهرستان دانست تا كتابخانه‌ها با فراغ خاطر بتوانند با ارتقاء شاخص‌های كتابخوانی، دِین خود را به مردم شهرستان كه استحقاق بهترین و بیشترین خدمات را دارند ادا كنند.

در ادامه، داریوش عسگری، رئیس شورای شهر میاندوآب، با بیان اینكه حمایت از كتابخوانی و فرهنگ مطالعه را باید از خودمان شروع كنیم، قول اهدای 50 جلد كتاب حقوقی به كتابخانه مشاركتی اداره زندان شهرستان میاندوآب را داد.

حسین منفرد، رئیس اداره اوقاف این شهرستان هم با بیان اینكه ترویج كتابخوانی نیاز به مشاركت و همكاری تمامی ادارات شهرستان دارد، افزود: طرح اهدای كتاب با عنوان «هر خانواده یك كتاب»، جهت ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ مطالعه در هفته وقف اجرا می‌شود كه در صورت مشاركت سایر ادارات، با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

در پایان حسام شیرازه محبت، فرماندار میاندوآب، با جمع بندی مسائل مطرح شده، گفت: تأكید بر كتابخوانی و مطالعه باید با در نظر داشتن اهداف بلند مدت صورت گیرد و موضوع باید از برنامه‌ریزی روی مدارس و دانشگاه‌ها شروع شود و موفقیت در این امر مهم مستلزم همكاری و مشاركت داوطلبانه تمامی سازمان‌های درگیر با فعالیت‌های فرهنگی و غیرفرهنگی است.

وی ضمن تائید نیاز كتابخانه‌های عمومی به توجه بیشتر از سوی مسئولین شهرستانی، دستور رسیدگی به محاسبه و نحوه پرداخت سهم نیم درصدی درآمد كتابخانه‌های عمومی از شهرداری  میاندوآب تا جلسه آتی انجمن را صادر كرد.

تشكیل جلسه مشترك ما بین كتابخانه و شهرداری برای مشخص نمودن رقم نهایی بدهی نیم درصد كتابخانه‌ها، اجرای پویش «اهداء هر خانواده یك كتاب» با همكاری اداره اوقاف و اداره كتابخانه‌های شهرستان، معرفی كتاب توسط اعضای انجمن در جلسات آتی انجمن، دعوت از چهره‌های موفق مهد قرآن شهرستان برای همكاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی، بازدید اداره كتابخانه‌های شهرستان و اداره اوقاف از كتابخانه‌های مساجد، اهداء 50 جلد كتاب در زمینه حقوق به كتابخانه مشاركتی اداره زندان توسط  داریوش عسگری، رئیس شورای اسلامی شهرستان و معرفی یك عنوان كتاب در ابتدای جلسات انجمن از مصوبات این جلسه بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها