چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
دو کتاب درباره شهیدان سلیمانی و دانشگر در سمنان رونمایی شد

همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس کتاب‌های «این مرد پایان ندارد» نوشته سیدعلی بنی‌لوحی در ارتباط با زندگی جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و «آخرین نماز در حلب» زندگی‌نامه و خاطرات شهید عباس دانشگر نوشته مومن دانشگر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، علی دانشگر پدر شهید دانشگر در این مراسم که توسط معاونت فرهنگی سپاه قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان و در ساختمان اداری کنگره شهدای سمنان برگزار شد، گفت: افتخار می‌کنم که چنین فرزندی را خداوند به ما عنایت کرد. عباس سرباز کوچک ولایت بود و سرانجام نیز در راه دفاع از حریم اسلام و ولایت به شهادت رسید.

مومن دانشگر با تاکید بر اینکه امروز جوانان و نوجوانان بسیاری در کشور با خانواده شهید دانشگر در ارتباط هستند، تصریح‌ کرد: از اینکه از من در مورد خصوصیات اخلاقی و رفتاری عباس سئوال می‌کنند و می‌گویند او چگونه بود که به فیض شهادت نائل آمد، بسیار خوشحالم.

پدر شهید دانشگر با اشاره به کتابی که در رابطه با زندگی جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «این مرد پایان ندارد» نوشته و به چاپ رسیده است، گفت: این سردار سرافراز اسلام حلقه‌های مقاومت را در منطقه به هم متصل کرده است و آثار و برکات وجودی و معنوی این شهید بزرگوار در آینده بیشتر ظهور و بروز می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید جوانان و نوجوانان را با شهدا، فرهنگ دفاع مقدس و مدافعان حرم آشنا کرد، ادامه داد: هرگز فکر نمی‌کردم بعد از شهادت فرزندم این‌گونه جوانان و نوجوانان از سراسر کشور با خانواده ما ارتباط بگیرند.
 
 
دانشگر افزود: کتاب «آخرین نماز در حلب» با گذشت دو ماه و نیم به چاپ چهارم رسیده و این نشان‌‌دهنده استقبال بسیار زیاد اقشار مردم ایران اسلامی است.

پدر شهید دانشگر با اشاره به ویژگی‌های شهید عباس دانشگر گفت: خواندن نماز اول وقت و نماز جماعت، دوستی و ارتباط با شهدا از ویژگی‌های شاخص عباس بود و همین مسایل سبب شد که به فیض شهادت نائل آید و نامش در تاریخ انقلاب، نظام و  اسلام جاودان شود.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این آیین توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از مهمترین اهداف جشنواره پایتخت کتاب دانست و گفت: برای رسیدن به پایتخت کتاب باید از طرح فرهنگی باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان با موفقیت عبور کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه باید برای اجرای طرح باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی مخصوص کودکان و نوجوانان نگاه ویژه استانی داشته باشیم از مسئولان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی خواست شهرستان‌های این استان را برای اجرای این طرح فرهنگی دخیل کنند.

وی با اشاره به اینکه تقویت کار گروهی، افزایش اعتماد به نفس، آشنایی با کتاب‌های مناسب و تعامل با نویسندگان از مهمترین اهداف اجرای طرح باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی است افزود: این طرح برای گروه‌های سنی زیر 7 سال، 7 تا 9 سال، 10 تا 11 سال و 12 تا 14 سال اجرا می‌شود.
 
 
فرشید فلاح نقش مربیان پروشی، کتابداران و مسئولان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی را در اجرای این طرح مهم دانست و با بیان اینکه افرادی که به صورت داوطلبانه قصد همکاری در اجرای این طرح را دارند باید از سوی دستگاه اجرایی معرفی شوند، اظهارداشت: برای اجرای این طرح افراد معرفی شده آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: امسال آموزش مربیان باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بر اساس همین گزارش مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی با عنوان «راه بی‌پایان» نیز به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حاشیه این مراسم آغاز شد و تا 13 دی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها