یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
غرفه مجازی «روشنای خاطره‌ها» هزار عنوان کتاب دفاع مقدس ارائه می‌کند

مدیر انتشارات سوره مهر در نشست خبری غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس با عنوان «روشنای خاطره‌ها» گفت: با مشارکت چهار ناشر حوزه دفاع مقدس، هزار عنوان کتاب در غرفه مجازی «روشنای خاطره‌ها» عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات سوره مهر در ابتدای این نشست به بررسی ویژگی‌های این طرح پرداخت و گفت: این طرح از 31 شهریور همزمان با شروع هفته دفاع مقدس آغاز میشود و تا 17 مهرماه همزمان با اربعین حسینی میزبان علاقه‌مندان به حوزه دفاع مقدس خواهد بود. همچنین در فضای مجازی، بستر نرم‌افزاری برای انتخاب و خرید کتاب‌ها تدارک دیده شده، این فضا به شکل سه‌بعدی با المان‌های دفاع مقدس شبیه‌سازی شده و افراد می‌توانند با تأمل، کتاب‌ها را انتخاب کنند و کتاب‌ها را با تخفیف 20 درصدی و ارسال رایگان در سراسر کشور درب منازل تحویل بگیرند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای این طرح اظهار کرد:‌ مهمترین برنامه‌ها معرفی آثار جدید از ناشران شرکت‌کننده در این طرح خواهد بود و در انتشارات سوره مهر 4 عنوان کتاب در این ایام در حوزه ادبیات دفاع مقدس معرفی خواهیم کرد که از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «فرماندهان نبرد» که مجموعه 7 روایت از 7 فرمانده به قلم ساسان ناطق است که منتشر می‌شود، اشاره کرد.  کتاب دیگر که از طریق حوزه هنری در دست آماده‌سازی است، کتاب «حاج جلال» به قلم لیلا نظری است که کتاب خاص و مورد توجهی خواهد بود و کتاب «او یک دستمال سرخ» بود از مجموعه آثاری است که زیر چاپ است و در بازه 17 روزه رونمایی می‌شود.

قره‌داغی افزود: در این فرصت از همراهی نویسندگان برای معرفی آثار در فضای مجازی و در فضاهایی که در حین برپایی غرفه فراهم می‌شود استفاده خواهیم کرد. این معرفی‌ها در قالب ویدیوهایی که خود نویسندگان ضبط کرده‌اند یا دست‌اندرکاران غرفه از آنها گرفته‌اند تهیه و پخش می‌شود.



در ادامه نشست، مازیار حاتمی، مدیر انتشارات ۲۷ بعثت گفت: نشر 27 بعثت افتخار دارد که در این نمایشگاه با 100 عنوان کتاب در خدمت مخاطبان باشد، کتاب‌های نشر 27 با موضوعات کارنامه عملیاتی، زندگینامه، تاریخ شفاهی و کودک و نوجوان مشغول فعالیت است و امید است بتوانیم بخشی از رضایتمندی‌های مخاطبان را بدست بیاوریم.

وی اظهار کرد: برنامه‌های دفاع مقدس نشر 27 بعثت در قالب چندین رونمایی کتاب انجام می‌شود و اولین رونمایی از کتاب «روزهای لاجوردی» صورت می‌گیرد که اول مهرماه در مرکز تبادل کتاب رونمایی می‌شود. کتاب «کوهستان در آتش»، با موضوع کارنامه عملیاتی والفجر 4 به قلم گلعلی بابایی و از سری کارنامه‌های عملیاتی لشکر 27 است که روز هفتم مهر در برج میلاد و در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود. کتاب دیگر هم «بچه‌های حمزه» شامل کارنامه عملیاتی گردان حمزه در سال‌های دفاع مقدس نوشته مسعود ده‌نمکی است که این کتاب هم هفتم مهر در برج میلاد رونمایی می‌شود. کتاب‌های دیگر هم با مضوع مدافعین حرم به نمایشگاه مجازی خواهد رسید، اما به هفته دفاع مقدس احتمالاً نرسد. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به کتاب سرگذشت شهید احسان میرصیاد، شهید میثم نجفی و شهید اصغر فلاح‌پیشه که از شهدای مدافع حرم لشکر 27 هستند، اشاره کرد.

وی عنوان کرد: موضوعات و برنامه‌هایی که در نشر 27 در حال انجام است به دلیل کرونا و مشکلات که وجود دارد، سعی شده به صورت مجازی با ارسال رایگان و تخفیف ویژه در نقاط مختلف کشور بدست علاقه‌مندان رسانده شود.



مهدی محمدخانی، مدیر انتشارات روایت فتح هم در بخشی از این نشست گفت: انتشارات روایت فتح 150 عنوان از کتاب‌های خود را در نمایشگاه شرکت داده و برای هفته دفاع مقدس هم دو برنامه اصلی در نظر دارد که یکی از این برنامه‌ها رونمایی و چاپ 7 عنوان جدید از کتاب‌ها است که «نامه‌هایی به امام»، «دوستت دارم به یک شرط» از شهدای مدافعان حرم، «کوچه باغ انار به ماندنم عادت نکن» از شهدای مدافع حرم «هفت شاخ» درباره یک پدر و پسر شهید «تجمع ممنوع» از خاطرات آزادگان «او مرا کشت» درباره شهید مجیدشهریاری و «گردان به تو می‌نازد» از شهدای مدافع حرم عناوین این کتاب‌ها هستند.

وی تصریح کرد: این اقدام سوره مهر قابل تقدیر و قابل تکرار است و ضرورت حرکت در فضای مجازی، انتشارات را ترغیب کرد که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

قره‌داغی در بخش دیگر این نشست در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره مجموع کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه گفت: در مجموع حدود هزار عنوان کتاب در غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس عرضه می‌شود که ۵۰۰ عنوان سهم انتشارات سوره مهر و ۳۰۰ عنوان متعلق به انتشارات شهید کاظمی است. کتاب‌های الکترونیکی هم در این فضا عرضه می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که با وجود ناشران متعدد و فعال در حوزه ادبیات دفاع مقدس چرا در برپایی غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس تنها به حضور چهار ناشر اکتفا شده است، گفت: این موضوع دو دلیل جدی دارد، نکته اول اینکه در تجربه قبل هم در غرفه مجازی سعی کرده بودیم شبیه‌سازی کنیم و فضای خوبی برای علاقه‌مندان فراهم کنیم و چون تجربه اول است، قطعاً نیاز به حرکت با احتیاط دارد و با اینکه علاقه‌مند بودیم با خیلی از ناشران همراه باشیم اما ترجیح دادیم تجربه اول را با تمرکز بیشتر انجام دهیم که تبدیل به تجربه موفق شد. اما نکته‌ای که ما را به سمت همکاری با سه ناشر دیگر سوق داد این بود که اگر تعداد ناشران زیاد شود ممکن است پشتیبانی و ارسال کتاب‌ها کار سنگین و مشکلی باشد، بنابراین سعی کردیم با حداقل عناوین به تعداد مشخص از ناشران برسیم. ناشرانی که ما را همراهی کردند بالای صد عنوان کتاب قابل ارسال دارند. با بقیه ناشران هم ارتباط گرفته شده و کتاب‌هایی که قابل عرضه هست در بخش سایرین از این کتاب‌ها استفاده شده از جمله آنها انتشارات شهید ابراهیم هادی و قدر ولایت است که برخی 10 یا 20 عنوان کتاب ارائه کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها