جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
آیین اختتامیه مجازی جشنواره شعر و داستان مدافعان سلامت در گلستان برگزار شد

شب‌شعر و آیین اختتامیه جشنواره شعر و داستان مدافعان سلامت به‌صورت مجازی در استان گلستان برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و انجمن‌های ادبی استان گلستان، شب گذشته (پنج‌شنبه 27 شهریورماه) به‌صورت مجازی آیین اختتامیه جشنواره شعر و داستان مدافعان سلامت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در ابتدای این آیین مجازی احمد گلچین، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی، گفت: روز شعر و ادب فارسی، روز گرامیداشت ادیبان و عاشقانی است که رسالت خود را در حفظ و انتقال شعر متعهد فارسی می‌دانند.

وی درباره هدف از برپایی جشنواره شعر و ادب فارسی، گفت: این جشنواره باهدف مبارزه فرهنگی با شیوع ویروس کرونا، امیدبخشی در جامعه و خانواده به هنگام اپیدمی‌های جهانی و آگاهی بخشی فرهنگی در رعایت بهداشت فردی و سلامت جامعه در 6 محور موضوعی ویژه رده‌ی سنی بالای 18 سال برپا شد.

گلچین در خاتمه اظهار کرد: امیدوارم با رفع این بیماری؛ دوباره حضور شاعران و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر استان را گرامی بداریم.



سپس مریم محمدیان از شاعران گلستانی و دبیر علمی جشنواره ضمن قرائت بیانیه هیات داوران، گفت: در بخش شعر آقایان محمد زمان گلدسته، قاسم بای و بهمن نشاطی و در بخش داستان آقایان عبدالله عمرانی و عبدالصالح پاک داوری این جشنواره را بر عهده داشتند.

محمدیان آرزوی بهبود شرایط و استمرار برنامه‌های مجازی در ایام دوری اجباری از سروده‌های شاعران و آثار ناب اهل‌قلم استان، افزود: طبق رأی داوران محمد طاهری و معصومه قریشی از شهرستان کردکوی در بخش شعر رتبه اول و دوم را کسب کردند و در این بخش جایزه رتبه سوم به شعبانعلی یازرلو از شهرستان رامیان رسید.

وی با قدردانی از هیات داوران و شرکت‌کنندگان، گفت: در بخش داستان فاطمه سادات میر دوستی از شهرستان مینودشت و سیده مریم مهربان خو از شهرستان علی‌آباد کتول رتبه اول و دوم را کسب کردند.

در ادامه‌ی آیین نکوداشت، به‌صورت مجازی فاطمه میر دوستی از شهرستان مینودشت داستان خوانی و شعبانعلی یازرلو از رامیان و محمد طاهری از شهرستان کردکوی شعرخوانی کردند.

یادآوری می‌شود «حمید عرب عامری» از چهره‌های ملی شعر و ادب فارسی از استان سمنان به‌عنوان مهمان در این آیین مجازی حضور یافت و شعرخوانی کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها