جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
رونمایی از ۷ کتاب در هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه برنا‌مه‌های هفته دفاع مقدس در استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ امیرعباس آسمند با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و اشاره به شعار این هفته «ما قوی هستیم»، تجلیل از 3000 پیشکسوت دوران دفاع مقدس در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در ۳۱ شهریور را از مهمترین برنامه‌های این هفته برشمرد و عنوان کرد: اجرای این همایش به‌صورت ویدئوکنفرانس در محضر مقام معظم رهبری همزمان با سراسر کشور و در مصلی شهر یاسوج، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  ۶۰۰ نفر در یاسوج، ۹۰۰نفر در  دهدشت و گچساران و در سایر شهرستان‌های استان هر کدام ۲۵۰ نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند، تصریح کرد:  ۴۸ عنوان برنامه برای هفته دفاع  مقدس با برنامه‌ریزی دقیق در دستور کار قرار دارد.

آسمند برگزاری نمایشگاه تولیدات فرهنگی دفاع مقدس را یکی دیگر از برنامه‌های این هفته ذکر کرد و گفت: به خاطر  شرایط موجود و وجود کرونا، این نمایشگاه به‌صورت محدود برگزار خواهد شد.

 این مقام مسئول، رونمایی چهار کتاب تاریخ شفاهی خاطرات فرماندهان دفاع مقدس و سه کتاب صوتی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

تجلیل از سربازان نخبه و سربازان فرزند رزمندگان و شهدا، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری مسابقات کتابخوانی، سرکشی به خانواده شهدا، تبیین نقش رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در شبکه استانی، بخشی  دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، تجلیل  از گروه‌های جهادگر بسیجی، افتتاح طرح‌های عمرانی و سازندگی سپاه در استان، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری اردوهای جهادی پزشکی، تجلیل از مدافعان سلامت و همسران و مادران شهدا و سخنرانی و خاطره‌گویی در مدارس، دانشگاه‌ها و مصلی شهر یاسوج را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان برشمرد و اظهار کرد: موشن گرافی پد خندق ، ۱۰ مستند فرماندهان دفاع مقدس، سه کلیپ موسیقی و انیمیشن کتاب «پایی که جا ماند» از جمله برنامه‌هایی است که از طریق فضای مجازی در این هفته در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

 آسمند با تاکید بر این موضوع که ارزش‌های دفاع مقدس تمام شدنی نیست و فرهنگ ایثار و مقاومت هرگز فراموش نمی‌شود، افزود: پیشرفت‌های مهمی که در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به دست آورده‌ایم، مرهون برکات آن دوران است‌.

وی، حفظ تمامیت ارزی کشور را مهمترین دستاورد دوران دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: تشکیل جبهه مقاومت در منطقه نیز از دستاوردهای  این دوران طلایی است. 

آسمند  با بیان اینکه عملکرد و شایستگی‌های  دفاع مقدس را می‌توان به‌عنوان یک سبک ارزشمند از زندگی، حفظ و  به نسل های آینده انتقال داد، پاسداشت رشادت‌ها و مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس، با برنامه‌ریزی دقیق را یکی از راه‌های زنده نگه داشتن فرهنگ فاخر دفاع مقدس ذکر و بیان کرد: از سوم خرداد۹۹ تا پایان اسفند با برنامه‌ریزی گسترده اجرای ۲۲۶ برنامه و ۹۶۷ ریز برنامه در دستور کار قرار دارد تا ارزش‌های انقلاب و ۸ سال جنگ تحمیلی همواره زنده بماند.

این مسئول، برنامه‌ریزی برای چاپ و نشر ۶۰ کتاب با موضوع ادبیات پایداری را بخشی از اهداف و وظایف سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان در سال جاری عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۲ عنوان کتاب از این تعداد چاپ شده و بقیه فرایند تولید را طی می‌کنند و ان شاالله تا پایان سال به تعداد ۶۰ کتاب خواهیم رسید.

اجرای ۴۰ برنامه تلویزیونی به‌نام «شب‌های شیدایی» و با موضوع دفاع مقدس و تکمیل ۵ یادمان در استان از دیگر پروژهای در دست اجرای برای سال جاری است که مدیرکل حفظ ارزش‌های دفاع مقدس به آن‌ها اشاره کرد و گفت: برای پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و از همه ظرفیت‌های موجود برای انجام هرچه بهتر این مهم بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه هر قوم و ملتی، روزهای سرنوشت سازی را در تاریخ خود ثبت کرده است، یادآور شد: آنچه دوران دفاع مقدس را در تاریخ کشور ما خاص و ویژه کرده است، حضور یکپارچه و گسترده ملت ایران در این حماسه سرنوشت‌ساز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها