پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
کتاب «تاریخ مفاخر و مشاهیر سرخاب و مقبره الشعرا» رونمایی شد

کتاب «تاریخ مفاخر و مشاهیر سرخاب و مقبره الشعرا» همزمان با آیین بزرگداشت استاد شهریار در روز شعر و ادب فارسی با همکاری انجمن ادبی تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، ویژه برنامه کنگره ملی «شعر و ادب فارسی» و مراسم بزرگداشت استاد شهریار در محوطه مقبره الشعرا تبریز با حضور جمعی از شخصیت‌های علمی، ادبی و مسئولین استانی برگزار و بر بستتر فضای مجازی پخش شد.

در این مراسم، کتاب «تاریخ مفاخر و مشاهیر سرخاب و مقبره الشعرا» با همکاری انجمن ادبی تبریز رونمایی شد.

این کتاب در هفت فصل و توسط ناصر صدقی نوشته شده و به‌همت شهرداری تبریز ازسوی انتشارات ستوده به چاپ رسیده است.

فصول این کتاب مشتمل بر زندگی مجاهدان، شهدا، رجال سیاسی و نظامی، فقها و سادات، هنرمندان و خطاطان و شعرا و ادبا است.
 
 
محدود کردن شهریار به آذربایجان و تبریز ، ظلم به این شاعر است
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی، این شاعر تبریزی را متعلق به تمام دنیا و محدود کردن شهریار به آذربایجان و تبریز را ظلم در حق این شاعر دانست.
 
محمدرضا پورمحمدی با تاکید بر اینکه عشق و عاطفه در اشعار استاد شهریار موج می‌زند، گفت: کدام شاعر همانند استاد شهریار در رویای صادقانه آیت الله مرعشی شعر علی ای همای رحمت را سراییده و مورد نظر حضرت علی (ع) قرار گرفته است؟ شهریار هم شاعر مردمی بود، هم انقلابی و هم ولایی.
  
فرهنگ مهم‌تر از پُل‌سازی
ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز در این مراسم در خصوص اقدامات انجام شده در پروژه مقبره الشعرا، گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل مقبره الشعرا هزینه شده است. سفره شمالی پروژه امروز افتتاح می‌شود  و بعد از تکمیل ورودی اِلمان، سعی می‌کنیم ورودی اصلی مقبره را باز کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت مباحث انسانی و فرهنگی گفت: همواره امور فرهنگی بیشتر از مسائل عمرانی مورد توجه شهرداری تبریز بوده است و در همین راستا با توسعه فرهنگ کتابخوانی توانسته‌ایم سرانه‌ مطالعه استان را افزایش داده و نزدیک ۳۴۰ هزار دانش‌آموز را با کتاب‌های آموزش شهرنشینی آشنا کرده‌ایم.

شهین‌باهر، برگزاری مسابقات کتابخوانی با حضور ۲۹ هزار شرکت کننده و چاپ و رونمایی از کتاب فرهنگ شهروندی را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تبریز عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها