پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
چاپ 50 عنوان کتاب همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: چاپ و نشر 50 عنوان کتاب به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دست اقدام است که از این تعداد تاکنون 17 عنوان چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در نشست خبری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و اعلام برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس عصر چهارشنبه در سالن جلسات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سمنان 10 کارگروه فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری‌ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس با 158 مصوبه در استان در حال برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها هستند.

وی با اذعان به اینکه روحیه مجاهدت و شهادت‌طلبی در دوره دفاع مقدس گسترش‌یافت، افزود: ایستادگی امروز مردم ایران و ملت‌های آزاده منطقه در برابر استکبار بیش از هر چیز مرهون دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

سلامی ادامه‌ داد: جشنواره موزیک نیروهای مسلح استان سمنان با عنوان ترنم فتح در 3 ماهه سوم سال با حضور نیروهای مسلح برگزار خواهدشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در خصوص چاپ و انتشار کتب در حوزه دفاع مقدس گفت: تاکنون بیش از 200 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چاپ و منتشر شده که امسال نیز 50 عنوان کتاب به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دست اقدام است که از این تعداد 17 عنوان چاپ و منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 9000 رزمنده و ایثارگر استان در برنامه‌های مساجد استان تجلیل می‌شوند، ادامه‌ داد: هفتاد دستگاه اجرایی استان نیز برای تجلیل از 5000 رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس استان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

سلامی بیان داشت: 40 عنوان کتاب صوتی، 4 عنوان کتاب بریل و ترجمه، 4 عنوان کتاب کودک و بزرگسال به زبان انگلیسی و تدوین 6 عنوان کتاب عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در دوران دفاع مقدس از اقدامات انجام شده در حوزه ادبیات و انتشارات این اداره کل است.   

وی از برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاع مقدس تحت عنوان «اقتدار 40» در استان خبر داد و اضافه‌ کرد: این نمایشگاه بزرگ یکی از شاخص ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است ضمن اینکه نمایشگاه‌های دیگری نیز به همین مناسبت در شهرستان‌های هشت‌گانه استان برگزار خواهدشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سمنان در حوزه اسناد دفاع مقدس یادآورشد: بیش از 200 هزار برگ سند مکتوب از ادارات، یگان‌های نیروهای مسلح و ایثارگران جمع آوری شده که آغاز نهضت جمع آوری اسناد در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

محمدحسن سلامی از تولید فیلم کوتاه دفاع مقدس خبر داد و گفت: بیش از 20 فیلم کوتاه دفاع مقدس با مشارکت شهرداری‌های استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه بانک‌های استان امسال تولید همزمان با هفته دفاع مقدس از  2 فیلم کوتاه « قرار» و «با من راه بیا» رونمایی خواهدشد.  

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از تدوین سه عنوان کتاب در حوزه اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس خبر داد و گفت: کتاب «مدرسه قلعه شاهرود به روایت اسناد» که از موثرین در دوره هشت ساله دفاع مقدس بوده و کتاب «مثل همه سروها» خاطرات جانباز سرافراز اسماعیل سیادتی از جمله این کتاب‌ها است که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها