سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
رشد 30 برابری آثار مکتوب در حوزه دفاع مقدس/ برپایی نمایشگاه کتاب در سایر کشورها

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در آستانه سالروز جنگ تحمیلی در باغ موزه دفاع مقدس با اعلام برنامه ها و افتتاح چند موزه، به برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در سایر کشورها و رشد 30 برابری آثار مکتوب در حوزه جنگ تحمیلی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری گرامیداشت هفته دفاع مقدس، صبح امروز 25 شهریور با حضور سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سایر مدیران و دست اندرکاران و اصحاب رسانه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور در این نشست ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای جنگ تحمیلی گفت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد برنامه های مربوط به این ایام را آغاز کرده‌ایم. این برنامه‌ها طی 43 هفته  در نظر گرفته شده است و تا 23 اسفندماه سال جاری ادامه دارد و در این راستا 505 ستاد در سراسر کشور تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: یک ستاد مرکزی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد شده که معاونین و نیروهای این مرکز مسئولیت برگزاری مراسم گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس را برعهده دارند. تمامی وزارتخانه ها نیز یک نفر را به عنوان مسئول برگزاری این مراسم معرفی کرده‌اند. همچنین این مسئولیت در استا ن‌ها به استاندار و در شهرستان‌ها به فرماندار آن شهرستان واگذار شده است و تمامی مسئولیت‌ها در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تصویب رسیده و ابلاغ شده ست.

کارگر عنوان کرد: در وزارتخانه‌های کشوری (28 ستاد)، در سطح استان‌ها (31 ستاد)، در شهرستان‌ها (400 ستاد) و در کمیته‌های مرکزی (28 ستاد) مشغول فعالیت هستند و از سوی ستاد کل نیروهای مسلح (36 برنامه)، سپاه پاسداران (287 برنامه)، وزارت دفاع (65 برنامه)، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس (188 برنامه)، دانشگاه دفاع ملی (33 برنامه) پیشنهاد شده و در مجموع یک هزار و 61 برنامه برای گرامیداشت ایام دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.



وی با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهای مرکزی مجموعاً 709 برنامه را به منظور گرامیداشت ایام دفاع مقدس اعلام کرده‌‌اند، افزود: وزارت آموزش و پرورش، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان صدا و سیما، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه‌های علمیه، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شهرداری تهران از جمله نهادهایی هستند که ویژه برنامه‌هایی به مناسبت این ایام در نظر گرفته‌اند.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور گفت: در 31 استان کشور نیز 2 هزار و 918 برنامه تصویب و در حال اجراست و 21 هزار و 813 برنامه نیز توسط صدا و سیما برنامه‌ریزی شده است و در مجموع 26 هزار و 501 برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کشور اجرا می‌شود.

سردار کارگر به رونمایی در حوزه کتاب به عنوان دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید در حوزه محصولات فرهنگی به صد برابری برسیم، این توفیق حاصل شد که امسال در حوزه تولید آثار مکتوب به 30 برابری برسیم. بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1394 سهم کتاب دفاع مقدس در مجموع 3.5 درصد بود و در سال 1398 به 19 درصد رسید که نتیجه کار جهادی بود و از این 19 درصد، 11 درصد کتاب‌ها متعلق به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور عنوان کرد: از جمله برنامه‌های دیگر در حوزه فرهنگی که به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود، می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی بیان اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس و مقاومت در دیگر کشورها، برپایی نمایشگاه کتب دفاع مقدسی به زبان‌های خارجی در سایر کشورها، برگزاری هفته فرهنگی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس به زبان انگلیسی در نمایندگی‌های ایران در دیگر کشورها اشاره کرد.



وی با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مدافع حرم در 31 شهریور از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. از دیگر برنامه‌های این ایام می‌توان به افتتاح 8 موزه دفاع مقدس با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در 8 استان کشور اشاره کرد. همچنین نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در باغ موزه و نمایشگاه‌های استانی، دوم مهرماه در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور همچنین به رونمایی از 54 کلان پروژه به عنوان «جعبه سیاه جنگ» در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 14 پروژه نیز تا پایان سال رونمایی می‌شود و این پروژه‌ها شامل همه مسائل جنگ از جمله نقش امام خمینی(ره) در مدیریت جنگ، تبلیغات در جنگ، سیاست‌ها در حوزه زنان، مهندسی جنگ، نقش نیروهای هوایی و دریایی و ... است. در واقع همه ابعاد جنگ در این پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها