یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کتابخانه عمومی مشارکتی «پروین اعتصامی» در حمیدیا افتتاح شد

کتابخانه عمومی مشارکتی «پروین اعتصامی» به‌همت شهرداری حمیدیا در این شهر به بهره‌برداری رسید و مراسم افتتاح آن با حضور استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، کتابخانه عمومی مشارکتی «پروین اعتصامی» در شهر حمیدیا با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد و رقیه دوست فاطمیها مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد افتتاح شد.

استاندار یزد با اشاره به تاسیس این کتابخانه به همت شهرداری حمیدیا گفت: خوشبختانه شاهد همکاری خوبی ازسوی شهرداری برای تاسیس کتابخانه بودیم. امیدواریم شهرداری‌های دیگر استان نیز این الگو را دنبال کنند.

طالبی گفت: خوشبختانه با وجود شرایط کرونایی، استقبال مردم برای استفاده از امکانات کتابخانه خوب بوده و امیدواریم بتوانیم الگوی مشارکت با شهرداری حمیدیا را در استان دنبال کنیم.
 

رقیه دوست فاطمیها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در حاشیه افتتاح کتابخانه عمومی «پروین اعتصامی» به خبرنگار ایبنا گفت: کتابخانه عمومی پروین اعتصامی یک عنوان کتابخانه مشارکتی است که به‌همت شهرداری حمیدیا و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: تاسیس این کتابخانه علاوه بر نیم درصد سهم شهرداری‌ها است که این امر جای خوشحالی دارد و امیدواریم شهرداری‌های دیگر استان نیز الگوپذیری از این روش داشته باشند.

دوست فاطیما ادامه داد: شهرداری حمیدیا زمین این کتابخانه را که 302 مترمربع زیربنا دارد، تخصیص داد و ساختمان آن را با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد ریال تکمیل کرد و نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز بالغ بر 3 میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه، کمک کرد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به میزان حمایت از ساخت کتابخانه توسط شهرداری‌ها گفت: اگر شهرداری بتواند زمینی و ساختمان را اختصاص دهد، ما نیز حمایت‌هایی مانند تجهیز و نیروی آن را تامین می‌کنیم.

وی بیان کرد: در این منطقه ۲ کتابخانه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم بیشترین فعالیت را در این زمینه داشته باشیم.

دوست فاطیما افزود: با توجه به شرایط فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازسوی اعضا با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری بر اساس نوبت‌دهی از فضاها استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط