چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
چاپخانه‌ها بخشی از جامعه اقتصادی استان بشمار می‌روند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: چاپخانه‌ها بخشی از جامعه اقتصادی استان بشمار می‌روند و یکی از دغدغه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساماندهی این مراکز خدماتی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در آیین بهره برداری از طرح توسعه مجتمع چاپ دیجیتال فرارنگ، همزمان با هفته دولت و گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ به سامان دهی چاپخانه‌های استان بر رفع مشکلات صنفی چایخانه داران استان تأکید کرد.

وی  به خبرنگار ایبنا، گفت: وظیفه حمایت، هدایت و نظارت بر این مراکز نیز بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.
این مسئول با بیان اینکه ساختار در صنعت چاپ خیلی مهم است، افزود: استان آذربایجان‌غربی چسبیده به استان‌های محروم است و باید به امر سرمایه‌گذاری در این بخش توجه ویژه شود.

حجت الاسلام خدایاری ادامه داد: ساماندهی مراکز چاپ در سطح شهرستان و استان مستلزم هم افزایی و تعامل بین دستگاه‌های متولی است

نقدینگی بازار صفر است
روشن فرهادی‌آذر، مدیر چاپخانه «فرارنگ» نیز گفت: متاسفانه نقدینگی کار ما در بازار صفر است و هر هزینه‌ای که می‌شود از جیب شخصی می‌باشد.

وی افزود: ناهماهنگی یا به قولی ناهمکاری ارگان‌ها، بیمه و مالیات از جمله مشکلات صنف چاپخانه‌ها است.
 
مدیر چاپخانه «فرارنگ»، ادامه داد: متاسفانه چاپخانه‌ها از هر لحاظ شامل مالیات می‌شوند و این باعث می‌شود که تعدیل نیرو صورت گیرد.
 
بیمه و دارایی بزرگترین معضل چاپخانه‌ها است
مجید محبی، رییس اتحادیه نیز در این بازدید به خبرنگار ایبنا گفت: بیمه و دارایی بزرگترین معضل این صنف است، تمام مشاغل خرید و فروش نقدی دارند ولی متاسفانه ما نقدی می‌خریم و نسیه می‌فروشیم.

وی اظهار کرد: خرید نقد و فروش نسیه باعث می‌شود که ارگان‌ها سواستفاده کنند و این موجب ورشکستی بسیاری از چاپخانه‌ها شده است.

شایان ذکر است، در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، ضمن افتتاح از این چاپخانه بازدید کرده و در روند تعامل و همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امر ساماندهی چاپخانه‌های استان اعلام آمادگی کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها