چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
لطفا محل سگ بگذارید

اشلی پایپر خود یک دوستدار محیط‌زیست است که در کتاب «محل سگ بگذارید لطفا» تلاش کرده انسان‌ها را بیدار کند. وی معتقد است راه حل اساسی برای رهایی از این معضلات زیست‌محیطی انسان‌ها هستند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اغلب ما می‌دانیم که مسئله گرمایش جهانی یکی از معضلات اصلی این روزهای بشر است. اصلاحاتی چون جهان در آتش، زمین دارد گرم می‌شود یا کره‌ای سوزان به تازگی وارد دایره واژگانی برخی رسانه‌ها برای نشان دادن اهمیت این معضل شده است. بسیاری از نویسندگان کتاب‌های حوزه تغییر اقلیم و گرمایش جهانی معتقدند؛ شاید مخاطبان با خواندن اثرشان فکر کنند در حال خواندن کتابی علمی_تخیلی هستند.  
 
اشلی پایپر در کتاب «محل سگ بگذارید لطفا» تلاش کرده است مسئولیت کشورها را در امر کاهش گرمایش جهانی نشان دهد. وی در مقدمه کتابش آورده است؛ «ابتدا در نظر داشتم کتابی در مورد اینکه چطور سبک زندگیمان جذاب و در عین حال دوستدار محیط‌زیست باشد بنویسم؛ اما هشت می نوامبر سال 2016 که داشتم مثل خیلی‌های دیگر روی این کره خاکی راه می‌رفتم یکباره در میان راه به این نتیجه رسیدم که باید ایده کتاب را عوض کنم چون به نظرم وضع خیلی خراب‌تر از این حرف‌ها می‌آمد.»
 

 
 این کتاب یک اعتراض‌نامه سیاسی نیست اما نوشتن از یک مسئله پایدار با نادیده گرفتن دولتی که پدیده تغییر اقلیم را انکار می‌کند و مانع اقدامات کاهنده فشارهای زیست‌محیطی می‌شود، بیشتر شبیه کتاب‌های علمی تخیلی است.
 
با اینکه مسئله گرم شدن کره زمین یک مشکل جهانی است و مشارکت جهانی را می‌طلبد، اما بیشتر اطلاعاتی که در صفحات آتی این کتاب وجود دارند تمرکزشان بر کشور آمریکا است. نویسنده در این اثر یک سری دستور کار قوام‌گرایانه را در کتاب درج نکرده است.

گرمایش جهانی سریع‌تر برگرد

 یکی از معضلاتی که بشر باید توجه زیادی به آن کند، وجود زباله در دریاها و اقیانوس‌ها است. در این کتاب می‌خوانیم؛ «می‌گویند تمام پلاستیک‌هایی که تا کنون تولد شده‌اند هنوز همگی روی کره زمین قرار دارند از آن وحشت‌ناک‌تر اینکه سالانه بیش از هشتاد میلیون تن پلاستیک به اقیانوس‌ها ریخته می‌شود خرت و پرت‌های به درد نخور ماهیگیری آشغال‌ها و حتی پلاستیک‌هایی که به شکل نادرستی بازیافت شده‌اند روانه دریا می‌شوند و بعد با حرکت جریان آب به توده‌هایی مانند «زباله‌دان بزرگ اقیانوس آرام» که نام دیگرش چرخاب زباله اقیانوس آرام است تبدیل می‌شوند.
 
اشلی پایپر خود یک دوستدار محیط‌زیست است که در کتابش تلاش کرده انسان‌ها را بیدار کند وی معتقد است راه حل اساسی برای رهایی از این معضلات زیست‌محیطی انسان‌ها هستند. وی معتقد است یادگاری که می‌خواهد مخاطبان با خواندن این کتاب از وی داشته باشند این است که باور کنند اعمال آن‌ها بسیار اثرگذار است.
 
برخی واژه‌های به کار رفته در این کتاب ممکن است قبلا هم شنیده باشید و برخی دیگر از آن‌ها ممکن است برایتان جدید باشد این ایدئولوژی‌ها در کنار هم تشکیل‌دهنده فلسفه این کتاب هستند و هدف این است که در نقش یک ستاره قطبی شما را به سمت تغییر تدریجی و آرام رفتارهایتان برای تغییرات آرام هدایت کنند.
 
هر روز یک قدم به زندگی بهتر
این اثر شما را به زندگی سالم‌تر پرمهرتر و آگاهانه‌تر هدایت می‌کند. متخصص سبک زندگی سبز اشلی پایپر طنازانه و به هیچ قضاوتی ما را با تغییراتی ساده اما تاثیرگذار آشنا می‌کند که به کمک آن‌ها می‌توانیم هر روز یک قدم به زندگی بهتر و سالم‌تر نزدیک شویم. قرار نیست دستورالعمل‌های این کتاب محدودیتی برایتان ایجاد کند. محل سگ بگذارید راهنمای کاربردی است که هرجا باشید به کارتان می‌آید و در نهایت تعادلی میان انجام کار صحیح و زندگی خوب برقرار می‌کند.
 
کتاب «محل سگ بگذارید لطفا» در 384 صفحه، با تیراژ یک‌هزار نسخه به قیمت 55 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب کوله‌پشتی راهی بازار کتاب شد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها