یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کتاب صوتی «دلتنگ نباش» در دانشگاه سمنان رونمایی شد

همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه سمنان فرازهایی از خاطرات و زندگینامه شهید مدافع حرم «روح‌الله قربانی» در کتاب صوتی «دلتنگ نباش» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در مراسم رونمایی از این کتاب، گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور تلاش، ایثار و ایمان راسخ رزمندگان ایران اسلامی است و هدف از گرامیداشت آن یادآوری ایثار، مقاومت، شجاعت، ایستادگی، وحدت، همدلی و از خودگذشتگی فرزندان این مرز و بوم برای جوانان و کسانی است که دوران جنگ را درک نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه و دانشجویان نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند، ادامه داد: دانشجویان و استادان در دوران دفاع مقدس از رزمندگان فعال، خلاق و کارآمد بودند که نقش ارزشمند آنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است و برخی از ابداعات مهم دوران جنگ حاصل تفکرات رزمندگانی بود که تحصیلات دانشگاهی داشتند.

سلامی در خصوص تشکیل کارگروه‌های تخصصی به‌مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از 11 کارگروه فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری‌ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، نیروهای مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل‌های مردم نهاد، بانک‌ها، اصناف و اقشار تشکیل شده است.

وی گفت: تدوین و تالیف آثار شهدا یكی از كارهای ماندگار برای نسل‌های آینده است و كتاب‌های دوران دفاع مقدس اگر به خوبی نوشته شود می تواند انتقال ارزش‌ها را برای سراسر جهان داشته باشد و اقدام ارزشمند دانشگاه سمنان باید الگویی برای سایر دانشگاه‌ها در استان سمنان شود.
 

مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان گفت: شهید مدافع حرم روح‌الله قربانی كه در مسیر تعالی و رشد تا شهادت مدتی دانشجوی دانشگاه سمنان بوده است الگویی تمام عیار برای جوانان و دانشجویان پاك سرشتی است كه به دنبال معرفت در مسیر شهادت قدم گذاشته اند.

نصیری با بیان اینکه کتاب «دلتنگ نباش» مورد تمجید و تقریظ مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است افزود: این کتاب روایت شهید روح الله قربانی دانشجوی سابق دانشکده هنر دانشگاه سمنان است که جزو شهدای مدافع حرم است که تولید این کتاب صوتی باعث شناخته شدن شهید روح الله قربانی از دانشجویان دانشگاه سمنان خواهد شد و انجام اینگونه اقدامات باعث تقویت روحیه معنویت و ایثارگری در دانشجویان و نیز ارتباط دانشگاه و جامعه خواهد شد.

بهروز گل‌محمدی معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه سمنان در این مراسم گفت: کتاب صوتی «دلتنگ نباش» فرازهایی از خاطرات و زندگینامه شهید روح‌الله قربانی از شهدای دانشجوی دانشگاه سمنان به نویسندگی زینب مولایی است.

وی گفت: این کتاب صوتی به همت تیم حدود ۵۰ نفری در مدت یک ماه ضبط، صدا گذاری و آماده شده و قرار است از یکم تا ۳۱ شهریور‌ماه هر شب ساعت 22 به مدت ۱۰ دقیقه از طریق‌ کانالهای مجازی دانشگاه به نشانی unisemnan@ و semnanuni_farhangi@ پخش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها