سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
17درصد فروش تابستانه در تهران

با آغاز یازدهمین روز از طرح تابستانه ، کتاب‌فروشان عضو مبلغ 140 میلیارد و 430 میلیون و 581 هزار و 111 ریال، کتاب فروخته‌اند که سهم استان تهران از این رقم، 17درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، تابستانه کتاب 99 به‌عنوان چهاردهمین دوره طرح‌های فصلی از 18 مرداد‌ماه آغاز شده‌است و تا 30 مرداد ادامه دارد. در این دوره ۷۷۳ کتاب‌فروشی از سراسر کشور مشارکت دارند و به تفکیک 605 کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها و 168 کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها عضو طرح هستند.

بررسی پایگاه اطلاع‌رسانی تابستانه کتاب نشان می‌دهد تا لحظه انتشار این گزارش (سه‌شنبه-28 مرداد‌ماه) همزمان با آغاز دوازدهمین روز از اجرای طرح در مجموع 366 هزار و 73 نسخه کتاب به ارزش 140 میلیارد و 430 میلیون و 581 هزار و 111 ریال به فروش رفته‌است.

بررسی آمارهای تفکیکی فروش حاکی از آن است که در تهران 23 میلیارد و 549 میلیون و 391 هزار و 331 ریال از فروش ۵۴۳۶۱ نسخه کتاب در قالب طرح تابستانه فروخته شده؛ که معدال است با 17درصد از فروش کل طرح ظرف ده روز. در این استان 119 کتاب‌فروشی -109 کتاب‌فروشی در پایتخت و 10 کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها- در طرح عضویت دارند که این رقم، 16درصد کل کتاب‌فروشی‌هایی که در سراسر کشور، در تابستانه فعال شده‌اند را شامل می‌شود.

پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌های تابستانه کتاب کدامند؟
تا این لحظه و براساس اطلاعات آماری پایگاه تابستانه کتاب 10 کتاب‌فروشی برتر عضو طرح از نظر میزان فروش عبارتند از، کتاب‌‌فرازمند رشت، کلبه کتاب جهرم، دنیای کتاب قم، پاتوق کتاب شیراز، کتاب رشد اهواز، کتاب رشد اهواز شعبه مرکزی، پاتوق کتاب شهرکرد، کتاب‌فروشی ثالث، کتاب شرق اهواز، فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی بو‌کتاب و پاتوق کتاب اراک.

تابستانه کتاب 99 با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» از 18 مردادماه آغاز و تا 30 مرداد ادامه دارد. سقف مجاز خرید برای هر خریدار 150 هزار تومان است.

استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان، قم، گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران و کردستان 10 استان‌ پرفروش براساس تعداد کتاب هستند.

«تابستانه کتاب99» برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پیش‌بینی شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها