پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
دبیرخانه جشنواره پایتخت کتاب سمنان افتتاح شد

دبیرخانه جشنواره پایتخت کتاب سمنان در مراسمی با اعطای حکم فرماندار سمنان به رضا شمس‌خانی مدیر موسسه «آرمان روشن» به عنوان مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این مراسم با تاکید بر اینکه تبدیل سمنان به پایتخت کتاب ایران زیبنده مردم با فرهنگ و دوست‌دار کتاب سمنان است، گفت: طرح ملی پایتخت کتاب فستیوالی در بین شهرهای ایران برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

فرشید فلاح با بیان اینکه مهمترین هدف در اجرای طرح پایتخت کتاب ارتقای سطح مطالعه و توجه مردم به فرهنگ کتابخوانی است، افزود: برای تحقق این امر دبیرخانه پایتخت کتاب سمنان در یک موسسه مردمی با نام «آرمان روشن» مستقر شده تا از ابتکارات و خلاقیت و نیز همراهی بخش مردمی که از نکات مهم در این طرح است استفاده‌ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآورشد: به زودی ستادی نیز برای برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های این طرح ملی به ریاست فرماندار سمنان در فرمانداری تشکیل و از مشارکت و همکاری سایر ارگان‌ها به ویژه شهرداری و نیز تشکل‌های مردمی در این مسیر استفاده خواهد شد.

در ادامه فرماندار سمنان نیز با تقدیر از تلاش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای افتتاح این دبیرخانه و فعالیت در تحقق این امر خطیر یاد آورشد: با توجه به سابقه فرهنگی، تاریخی و شخصیت‌های فرهنگی و گرایش مردم به امر کتاب، تبدیل سمنان به پایتخت کتاب ایران زیبنده مردم این خطه از میهن اسلامی است.

سیدعباس دانایی اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی و نیز تشکل‌های مردمی برای دستیابی سمنان به این عنوان که مهمترین هدفش ارتقای سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است باید همکاری و مشارکت فعال‌ کنند.

بر اساس همین گزارش حکم رضا شمس خانی مدیر موسسه «آرمان روشن» به عنوان مسئول دبیرخانه سمنان پایتخت کتاب توسط فرماندار سمنان به وی اعطا، از تابلوی دبیرخانه رونمایی و یک اصله نهال بادام نیز به این مناسبت در محوطه موسسه آرمان روشن از سوی مسئولان حاضر در مراسم غرس شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها