سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
فروش تابستانه کتاب از مرز 4 میلیارد گذشت

با گذشت سه روز از آغاز رسمی طرح تابستانه کتاب 99، میزان فروش در قالب طرح از مرز چهار میلیارد تومان گذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) طرح تابستانه کتاب 99، از سلسله طرح‌های فصلی و حمایتی در حوزه کتاب، از صبح شنبه 18 مردادماه در کتاب‌فروشی‌های عضو در سراسر کشور، آغاز شد و 771 کتاب‌فروش در استان‌ها و شهرهای مختلف، فروش کتاب را با ارائه تخفیف 20درصدی آغاز کردند.

مطابق با اطلاعات مندرج در سامانه طرح کتاب، تا این لحظه (صبح سه‌شنبه 21 مردادماه) جمعا 110هزار و 977 جلد کتاب در قالب طرح تابستانه به فروش رفته است که مبلغ ریالی آن‌ها 42میلیارد و 158میلیون و 978هزار و 166 ریال بوده است.

اطلاعات ثبت شده حاکی از آن است که 771 کتاب‌فروش در این طرح شرکت دارند که از این میان، 169 کتابفروشی در شهرستان‌ها و 602 کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها واقع شده‌اند.

استان تهران با 117 کتابفروشی عضو، با فروش به مبلغ شش میلیارد و 275مییون و 306هزار و 015 ریال و با 14هزار و 49 نسخه فروخته شده، درصدر میزان فروش هم بر اساس تعداد کتاب‌ها و هم مبلغ فروش قرار دارد و استان‌ خراسان رضوی در هر دو بخش، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

با گذشت بیش از سه روز از آغاز طرح، کتاب‌فروشی‌های فرازمند رشت، کلبه کتاب جهرم، کتاب رشد اهواز(شعبه مرکزی)، پاتوق کتاب شیراز، کتاب شرق اهواز، دنیای کتاب قم، کتاب محام اهواز، پاتوق کتاب اراک، پاتوق کتاب شهرکرد و کتاب آباد مشهد، به ترتیب 10 کتاب‌‌فروشی پرفروش این طرح بوده‌اند.
 
در این طرح که با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» از 18 مردادماه آغاز و تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت، سقف مجاز خرید برای هر خریدار 150 هزار تومان است.
 
در «تابستانه کتاب99» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها