دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
«هفت داستان» بی‌سروصدا در اصفهان متولد شد

کتاب‌فروشی «هفت داستان» دو شبی است که در خیابان مرداویج اصفهان متولد شده تا سومین فروشگاه مدرن کتاب در این شهر، بعد از پردیس و شهر کتاب اردیبهشت باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، کتاب‌فروشی مجهز و مدرن «هفت داستان» که به همت فرشاد سلیمانی‌فر تأسیس شده، دو شب پیش بدون افتتاحیه رسمی (به دلیل شیوع کرونا)، شروع به‌کار کرد.

این کتاب‌فروشی در ساختمانی سه طبقه در محله جوان‌پسند مرداویج کار خود را آغاز کرده و مدیر راه‌اندازی کافه که تجربه موفق «کافه فیل» را نیز در اصفهان داشته‌، با کافه‌ای مجهز در داخل کتاب‌فروشی، شاهد استقبال بی‌نظیر از کتاب‌ها و کافه هستند. در بازدید اولیه‌ام از کتاب‌فروشی، تنوع‌ بخش کودک آن بسیار چشمگیر بود و کتاب‌هایی که مدت‌ها دلم می‌خواست در جایی ببینم را در «هفت داستان» دیدم.

در کتاب‌فروشی تازه تأسیس شده «هفت داستان»، کتاب‌های صدها ناشر از حوزه‌های بزرگسال و کودک و نوجوان تا زبان در کنار لوازم‌التحریر در قفسه‌هایی مدرن در دسترس مخاطب قرار دارد.


کتاب‌فروشی‌ها، قلب شهر هستند
تولد و اضافه شدن این کتاب‌فروشی را در شرایطی که همه از کار کتاب گله دارند، به فرشاد سلیمانی‌فر تبریک گفتم، چراکه معتقدم کتاب‌فروشی‌ها، قلب شهر هستند. کریمی اظهار امیدواری کرد تا شاهد افزایش کتاب‌فروشی‌ها در شهر اصفهان باشیم تا بتوان بهتر در شهر نفس کشید.

وی ادامه داد: ما فکرهای زیادی برای این کتاب‌فروشی داریم، هرچند نتوانستیم افتتاحیه بگیریم، اما امیدواریم مانند همین چند شب نخست، همیشه اینجا شلوغ و پررونق باقی بماند.
 
این فعال حوزه نشر درباره مکان انتخابی‌ برای راه‌اندازی این کتاب‌فروشی نیز بیان کرد: اینجا محله‌ای جوان‌پسند بوده که هدف کتاب‌خوان‌ها نیز هست، اما به‌نظر من در هر محله و خیابان مانند سوپرمارکتی‌ها، باید کتاب‌فروشی باشد تا کتاب در دسترس مردم قرار گیرد و مردم بتوانند با فاصله کم در شهر به کتاب‌فروشی بروند.


فضایی مدرن و پر از حس خوب
لاله مرعشی؛ دانشجوی معماری یکی از بازدیدکنندگان این کتاب‌فروشی بود که درباره «هفت داستان» گفت: هرچند خیلی‌ها هنوز به پاتوق‌های سنتی خود برای کتاب‌فروشی عادت دارند، اما جوان‌ترها نیاز به تنوع دارند و اینجا واقعا فضایی مدرن برای جوانان دارد و پر از حس خوب است. حضور جوانان و اهالی کتاب قابل‌تأمل است و «هفت داستان» از بس زیبا و مدرن است و معماری خوبی دارد، از همین حالا نورخان حضور من و دوستانم شد.

یک کتاب‌فروشی مدرن در میان رستوران‌های شیک
خانم مسنی که در حال بازدید از کتاب‌فروشی است، نظر خود را درباره این مکان بیان کرد: جدای از رضایت اهالی از افتتاح یک کتاب‌فروشی در منطقه جنوب اصفهان و دسترسی راحت‌تر به کتاب، اهالی مرداویج نیز از این اتفاق احساس رضایت دارند و از وجود این کتاب‌فروشی در این منطقه استقبال کردند و خوشحال‌اند که غیر از رستوران‌های شیک یک کتاب‌فروشی هم به این منطقه اضافه شده است.


چیدمان مناسب و فضایی دلنشین مملو از کتاب
با گشتی که در کتاب‌فروشی، صنایع دست‌ساخت هنرمندان اصفهانی که با قیمت مناسب و بسیار مرتب چیده شده‌اند، چشم‌نوازی می‌کند؛ از زیورآلات تا کیف‌های پارچه‌ای. برخورد کارکنان هم بسیار خوب و فرهنگی و در شأن کتاب‌خوان‌هاست و بیشتر آن‌ها تحصیلات مرتبط داشته و از عاشقان کتاب هستند.

دل‌کندن از این فضای سه طبقه مدرن، مجهز و شیک و مملو از کتاب آسان نیست. به این فکر می‌کنم که کاش همه کتاب‌فروشی‌ها فضایی به این سرزندگی و پر از حس داشته باشند تا جوان‌ها و به‌ویژه کودکان برای آمدن به آن رغبت کنند. زحمت زیادی برای چیدمان و طراحی داخلی «هفت داستان» کشیده شده است. امیدوارم با وضعیت رکود کتاب‌فروشی‌ها این مرکز دوام بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها