یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
مشارکت حداکثری کتاب‌دوستان اصفهانی در «تابستانه کتاب99»

«تابستانه کتاب99» از مجموعه بسته‌های حمایتی از صنعت نشر و کتاب‌فروشی‌های با مشارکت 85 کتاب‌فروشی در اصفهان همراه شد. کتاب‌فروشان عضو این طرح، از مشارکت حداکثری علاقه‌مندان به کتاب خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اصفهان، طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها با عنوان «تابستانه کتاب99» از 18 مردادماه همزمان با عید غدیرخم کار خود را آغاز کرد. در این طرح بیش از 700 کتاب‌فروشی مشارکت داشته و به مخاطبان کتاب با تخفیف 20 درصد ارائه می‌کنند.

استان اصفهان با 85 کتابفروشی عضو طرح، از لحاظ بیشترین مشارکت کتابفروشی‌ها در کشور، رتبه دوم را از آن خود کرده است. درصد زیادی از این آمار را کتاب‌فروشی‌های مرکز استان به خود اختصاص می‌دهند. فولادشهر، دولت‌آباد، زرین‌شهر،شاهین‌شهر، خوراسگان و مبارکه با یک کتاب‌فروشی، نجف‌آباد با 2 کتاب‌فروشی، کاشان با سه کتاب‌فروشی و 74 کتاب‌فروشی عضو طرح «تابستانه کتاب» در شهرستان اصفهان، آماده ارائه 20 درصدی کتاب به علاقه‌مندان هستند.

اعظم رحیمی؛ مؤسس کتاب‌فروشی «ارغنون» در نجف‌آباد، یکی از اعضای طرح تابستانه کتاب به خبرنگار ایبنا گفت: از نجف‌آباد تنها دو کتاب‌فروشی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که همین هم نسبت به طرح‌های قبل امیدوارکننده است. با توجه به اطلاع‌رسانی جدی‌تر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حول محور طرح تابستانه، مشارکت اهالی کتاب و علاقه‌مندان در خرید کتاب بیشتر است؛ این را نسبت به گذشته می‌گویم. اما نقد بزرگ من نسبت به متمرکز بودن مشارکت کتاب‌فروشی‌های مرکز استان نسبت به شهرستان‌های دیگر است. 

وی افزود: با توجه به برگزار نشدن نمایشگاه کتاب، این طرح می‌تواند تشویق خوبی برای تهیه کتاب توسط علاقه‌مندان باشد. عرضه با تخفیف در این شرایط اقتصادی، می‌تواند از لحاظ ذهنی علاقه‌مندان را به سر زدن به کتاب‌فروشی‌ها ترغیب کند.

محسن میرزایی نیز با کتاب‌فروشی «پیک فرهنگ» در این طرح حضور دارد. وی بیان کرد: در این شرایط، آن هم در شهرستان‌های کوچک، مردم کمتر میل دارند که به مراکز فرهنگی و کتاب‌فروشی‌ها بروند، اما ما به‌طور مستقل تلاش‌مان را کردیم تا با ارسال پیامک به مشتریان‌مان، آن‌ها را تشویق کنیم تا برای تهیه تخفیف به اینجا بیایند. متأسفانه بیش از 90 درصد کتاب‌فروشی‌های عضو طرح در استان اصفهان، از مرکز استان هستند و امیدواریم که این مشارکت از سوی شهرستان‌های کوچک هم اتفاق بیفتد و متولیان و مسئولان، شرایط بهتری را در اختیار آن‌ها قرار دهند.


بازار گرم تابستانه کتاب99 در استان اصفهان
ازجمله کتاب‌فروشی‌های اصفهان که عضو طرح «تابستانه کتاب99» هستند و علاقه‌مندان می‌توانند با 20 درصد تخفیف کتاب‌های مدنظر خود را تهیه کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
ارغنون، انتشارات جنگل جاودانه اصفهان، انتشارات مدرسه، انتشارات مهر قائم، انتشارات کتابسرای رشد، اندیشه نو، اوستا، باستان، بوستان کتاب نیما، پاتوق کتاب آسمان، پاتوق کتاب اصفهان، پخش کتاب اصفهان، پدیده گویا، پردیس کتاب، پویش اندیشه، پیک فرهنگ، جاویدان، جی‌نگار، خانه کتاب کاشان، خوارزمی، ساربوک، سلام کتاب، شهر کتاب، شهر کتاب اردیبهشت اصفهان، شهر کتاب اصفهان، شعبه چهارباغ بالا، شهر کتاب اصفهان، شعبه شرق، شهر کتاب شاهین‌شهر، شهر کتاب نگارستان، شهر کتاب، شعبه ارگ، فرهنگستان، فرهنگسرای اصفهان نشر نوشته، نیما، همام، وحدت، کتاب اردیبهشت کاشان، کتاب البرز، کتاب ایرانیان، کتاب پارسا، کتاب پارسینه، کتاب پیوند، کتاب ترنج، کتاب رفاه، کتاب زمان، کتاب سایه، سوره، کتاب شما، کتاب فارابی، کتاب مرکزی، کتاب میکاییل، کتاب کمند، کتابسرای پدرام، کتابسرای حکمت، کتابسرای داروگ، کتابسرای سبز، کتابسرای فدک، کتابسرای فدک شعبه 2، کتابفروشی زیتون، کلبه کتاب و کیا.

بیشتر کتاب‌فروشی‌های اصفهان همچون «شهرکتاب اردیبهشت»، با تخفیف بیشتر، به مشارکت بیش از پیش اجتماع در خرید کتاب بهانه‌ای افزودند و این را می‌توان در این شرایط به فال نیک گرفت.

در «تابستانه کتاب۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تدابیر بهداشتی که هر کتاب‌فروشی اندیشیده، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده است.

همچنین کتاب‌فروشی‌هایی مثل «زمان»، خدماتی چون ارسال با پیک را در دستور کار خود قرار داده که اگر خرید از سقفی بالاتر باشد، ارسال و هزینه‌اش را برعهده می‌گیرد.

بسیاری از متولیان و کتاب‌فروشان اصفهان با توجه به مشارکت چند برابری مخاطبان در این طرح، در چهارمین روز این طرح پیش‌بینی کرده‌اند، اصفهان بعد از پایتخت، فعال‌ترین و پرفروش‌ترین استان شناخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها