چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
نام‌گذاری کتابخانه به نام روح‌الله رجایی تکریم روحیه جهادی است

هادی ناصری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، در آیین نام‌گذاری کتابخانه بوستان شقایق به نام روح‌الله رجایی، نام‌گذاری کتابخانه به نام سردبیر فقید روزنامه جام جم را تکریم جریان و فرهنگ توجه به طبقه مستضعف اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مراسم نامگذاری کتابخانه بوستان شقایق به نام روح الله رجایی، سردبیر فقید روزنامه جام‌جم امروز چهارشنبه(۱۵ مرداد‌ماه) با حضور مهدی رمضانی، معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ هادی ناصری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران؛ سید‌محمود دعایی، سرپرست موسسه لطلاعات؛ حسین سروری، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران؛ محمدعلی قندهاری‌نیا، مدیرعامل موسسه جام‌جم و حسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، همچنین خانواده رجایی در بوستان شقایق برگزار شد.

ناصری در جمع مهمانان که در فضای باز بوستان شقایق، گردهم آمده بودند با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و منش مرحوم روح‌الله رجایی، دلیل اصلی نام‌گذاری کتابخانه عمومی بوستان شقایق را نه تنها برای نام او؛ بلکه روحیه جهادی و توجه ویژه به مستضعفان برشمرد.

وی نام‌گذاری کتابخانه به نام سردبیر فقید روزنامه جام جم را تکریم جریان و فرهنگ توجه به طبقه مستضعف اعلام کرد. ناصری همچنین تکریم روحیه جهادی را وظیفه همگان دانست و گفت: روح‌الله رجایی به‌عنوان یک فعال رسانه‌ای شناخته شده، محب اهل بیت علیهم‌السلام بود. بنابر‌این امیدوارم رنگ و بوی فعالیت‌های کتابخانه نیز با این نام‌گذاری متحول شود.

حجت‌الاسلام دعایی، مرحوم رجایی را همکار، دوست و همسایه معرفی کرد و گفت: در این سال‌ها توفیق همکاری نزدیک با این مرحوم را نداشتم و گاهی در نماز جماعت و یا مراسم مناسبتی در مسجد الغدیر محله میرداماد فرصت دیدار با وی برایم فراهم می‌شد.

دعایی، روحیه رسانه‌ای رجایی را مردمی، فارق از جهت‌گیری‌های معمول دانست و تواضع، خنده‌رویی و بی‌آلایشی ویژگی‌هایی بود که مدیرمسئول روزنامه اطلاعات برای سردبیر فقید روزنامه جام‌جم برشمرد.


ذکر یا حسین زمزمه لب روح‌الله بود
در ادامه این مراسم حسین سروری، پیام تبریک عیسی فرهادی، فرماندار تهران را قرائت کرد.

سپس پدر روح‌الله رجایی، پشت تریبون قرار گرفت؛ بغضش را فروخورد و گفت: اگر می‌خواهیم راه و رسم روح الله را ادامه بدهیم باید مرام او و ولایت‌مداری‌اش را ادامه دهیم.

وی از درد جانکاه فراق فرزند گفت و مصرع مورد علاقه روح‌الله رجایی «هر وقت دلت گرفت بگو یا حسین» را قرائت گرفت.

قندهار‌نیا، مدیرمسئول موسسه جام‌جم نیز پشت تریبون رفت و با تاثیرات حضور روح‌الله رجائی اشاره کرد و گفت: یکی از یادگاری‌های ماندگار روح‌الله صفحه جدید همسایه است. این صفحه، انعکاس‌دهنده نیازمندی‌های شهروندان و ایجاد ارتباط آن‌ها با افراد توانمند است.
 
رمضانی، به‌عنوان آخرین سخنران این مراسم جامعه فرهنگ را متعهد به منش و روش روح‌الله حجازی دانست و تاکید کرد این روحیه را در کتابخانه عمومی «روح‌الله رجائی» تکثیر خواهیم کرد. وی سردبیر فقید روزنامه جام‌جم را تلاش‌گر روحی و اجتماعی دانست که حتی بعد از رفتنشان برکات وجودشان تداوم دارد.  

رمضانی نام‌گذاری کتابخانه بوستان شقایق را جریان‌ساز دانست که در گروه‌های فضای مجازی نیز حول نام روح‌اله رجایی برنامه‌ای را شکل داده‌است.                                     
کتابخانه بوستان شقایق سال ۱۳۸۴ در منطقه ۴ به همت شهرداری تاسیس و به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است.
 
در پایان این آئین از سردر جدید کتابخانه بوستان شقایق رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها