سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
موافقت با تشکیل ستاد شهرستانی طرح ملی پایتخت کتاب در سمنان

فرماندار سمنان با تشکیل ستاد شهرستانی طرح ملی پایتخت کتاب موافقت‌ کرد و گفت: در این ستاد باید دستگاه‌هایی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری نیز مشارکت و همکاری داشته‌ باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، سیدعباس دانایی در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، شهردار و جمعی از مسئولان فرهنگی شهرستان سمنان که با هدف هماهنگی برنامه‌های اجرایی تحقق طرح پایتخت کتاب برگزار شد، با اشاره به فعال شدن کتابخانه تلفنی توسط شهرداری سمنان و سایر اقدامات کتاب‌محور در این شهر، گفت: برخی از این برنامه‌ها منحصر به فرد است و کار ارزنده‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باید تسهیل‌گر ورود بخش مردمی و غیردولتی به طرح‌های کتابخوانی ازجمله طرح پایتخت کتاب باشند، تصریح‌ کرد: باید سازوکاری اتخاذ شود که با تحقق فعالیت‌های مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب، جریان‌سازی فرهنگی مناسبی در سمنان صورت‌ گیرد.

دانایی با بیان اینکه هدف از تلاش برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب، توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، گفت: تحقق این امر شخصیت فرهنگی بسیار خوبی به سمنان خواهد داد و در این عرصه نیاز است همه مردم به همراه نهادهای مردمی و اجرایی مشارکت فعال داشته‌ باشند.

وی یادآور شد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های سال 99 سمنان تلاش برای تبدیل این شهر به پایتخت کتاب ایران است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز طرح پایتخت کتاب را یک جشنواره و رقابت فرهنگی بین شهرهای کشور دانست و گفت: این رقابت تلاش برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرها است.

فرشید فلاح افزود: با توجه به اینکه محوریت امور در شهرها در دست شهرداران است، طرح پایتخت کتاب نیز باید با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها اجرایی‌ شود.

وی با بیان اینکه هر سال یک شهر در کشور به عنوان پایتخت کتاب انتخاب و معرفی می‌شود، گفت: این امر یک رقابت سالم فرهنگی را بین شهرهای کشور ایجاد کرده تا به توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دامن بزند.

فلاح ضمن بیان اینکه محور فعالیت‌ها در تبدیل یک شهر به پایتخت کتاب نهادها و تشکل‌های مردمی است که از امتیازات خاصی نیز در این طرح برخورارند، گفت: در سمنان نیز برای زمینه‌سازی حضور و مشارکت فعال تشکل‌های مردمی از یک تشکل مردمی برای اداره دبیرخانه و ساماندهی این فعالیت‌ها استفاده شده‌ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به نتایج یک نظرسنجی گفت: مردم مورد پرسش در این طرح نیز از طرح پایتخت کتاب استقبال کرده و آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت در تحقق این طرح اعلام‌ کردند.

وی تلاش برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه را امری مقدس خواند و گفت: هدف نهایی طرح پایتخت کتاب نیز تحقق این امر مقدس است و همه نهادهای مردمی و اجرایی باید برای رسیدن به این هدف تلاش و همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها